[Czuwaj] ODP: Re: formalności

TOGRO togro w togro.pl
Pon, 9 Lis 2015, 12:20:39 CET

Adrian - nie zrozumieliśmy się, albo nieprecyzyjnie napisałem.
Pisząc o spadku poziomu - pisałem o obniżeniu wymagań stawianych kandydatom
na przewodników. Ale podkreślam - to ocena, a nie fakt. Nie chcę z tym
polemizować.

Natomiast pisząc o podnoszeniu wymagań - pisałem o kandydacie na funkcję
drużynowego. Podniesione zostało wymagania posiadania stopnia
instruktorskiego, którego poprzednio nie było.

Pozdrawiam
Tomek Grodzki

-----Original Message-----
From: Czuwaj [mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net] On Behalf Of Adrian
Łaskarzewski
Sent: Monday, November 9, 2015 9:57 AM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy. <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Subject: Re: [Czuwaj] ODP: Re: formalności

-----Oryginalna wiadomość-----
From: TOGRO
Sent: Monday, November 09, 2015 12:26 AM
To: 'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'

[TG] Wymogi zostały podniesione, a nie obniżone. Tylko o to mi chodzi.
Uważam, że To jest błąd. Gdybyśmy zrobili analizę, która by wykazała, że
nasi dotychczasowi drużynowi są "bylejacy", to OK.
Dzisiaj mamy problem (to oczywiste moje subiektywne zdanie, z którym nie ma
sensu dyskutować), że spada poziom stopnia przewodnika. Obniża się jego
wymagania. Tylko po to, żeby każdy chętny mógł ten stopień szybko zrobić?
Przy takim podejściu faktycznie nie ma z tym problemu z wprowadzeniem wymogu
posiadania stopnia nawet dla przybocznych.

[AŁ]: Jakie wymogi zostały podniesione?
Piszesz "spada poziom stopnia" - ok, to Twoje subiektywne zdanie.
Ale gdzie obniża się wymagania? (Czy podnosi? - jak napisałeś wyżej)

W ostatnich latach wprowadzano zmiany w systemie stopni, ale ja nie
zauważyłem obniżenia lub podwyższenia wymagań.
Możesz wskazać?

I nadal uważam, że wymóg posiadania przez drużynowego stopnia
instrutorskiego jest oczywisty i nie obniżając wymagań wcale nie jest
wygórowany, jeśli tylko ktoś będzie prawidłowo pracował z drużyną.

Przestaję rozumieć o co Ci chodzi.
W jednym mailu piszesz, że wymogi zostały podniesione i że obniża się
wymagania.
W poprzednich mailach postulowałeś, żeby zrezygnować z wymogu posiadania
stopnia instruktorskiego przez drużynowego i motywować, abyśmy mieli więcej
drużynowych,
teraz czynisz zarzut z tego, że obniżając wymagania ułatwiamy zostanie
drużynowym każdemu chętnemu. Ale komu zarzucasz stawianie tej tezy?

Adrian