[Czuwaj] Re: Polityk o Harcerstwie

Piotr Giczela piotr.giczela w zhr.pl
Czw, 2 Gru 2004, 00:28:32 CET

> Pytanie - na co mamy zwracać uwage na teksty głoszone przez polityków?
> Okrągłe słowa, w które sami często nie wierzą. Już wole przemówienia Jana
> Pawła 2 - przynajmniej nie boi się mówić twardych słów i trzymać sie
jednej
> opcji. Pewnie dlatego jest Autorytetem.
>
> Dominik Jan Domin

Dla mnie również wypowiedzi polityków nie mają wielkiej wartości i uważam,
że nie one są wyznacznikiem jakości naszej służby. Nie cierpię politycznego
przymilania się, bo mi to na kilometr zajeżdża fałszem. A poza tym cóż
takiego odkrywczego głoszą ci politycy? Nic! To w ich ustach frazesy.
Zastanawiam się czy rozpoczęła się jakaś kampania? Pod tym względem zgadzam
się z Dominikiem. Ale trudno mi się w pełni zgodzić ze stwierdzeniem, że
powstanie ZHR utrudniło odnowę ZHP. Gdyby Dominik powiedział, że jacyś
przedstawiciele władz, konkretne osoby, to może... Ale według mnie
pojawienie się nowej, legalnej organizacji harcerskiej pokazało wielu
"betonowym instruktorom", że ich czas dobiega końca. ZHR dostarczał i
dostarcza ZHP różnych wzorców. Nie tylko dobrych i wartościowych. Jeśli
harcerze z obu organizacji współpracują ze sobą (a uważam, że nie robią tego
jedynie niemądrzy), to łatwiej i lepiej mogą przygotować się do różnych
meandrów demokracji. To w moim odczuciu plusy związane z powstaniem i
istnieniem ZHR. Ciekawe dlaczego uważasz Dominiku, że pojawienie się mojej
obecnej organizacji utrudniło Wam w ZHP odnowę?

Pozdrawiam!

phm. Piotr Giczela HO
Łuków