[Czuwaj] Re: idee i kształcenie - długie

g00rek g00rek w wp.pl
Czw, 2 Gru 2004, 09:35:55 CET

Dnia 2 grudnia 2004, Marcin Skocz wystukał(a) na klawiaturze co następuje:

> [...]
MS> tylko bardzo rozbudowanego systemu nadzorczego, ale także możliwości
MS> wyciągania konsekwencji i potężnego aparatu motywacyjnego. Tego nie mamy -
MS> awanse nie są tak jasno prestiżowe w ZHP jak w KFC a karanie jest ucieczką w
MS> próźnie. Nikt bowiem nie będzie poświęcał swojego czasu i energii, aby
MS> zostać ukaranym...
MS>    Dlatego widzę tylko jedno wyjście - właśnie zarządzanie przez wartości,
MS> co nie musi oznaczać rezygnacji z istnienia pewnych formalności. W końcu
MS> nawet Amnesty pisze ustandaryzowane raporty :-)

Pamiętaj tylko o tym, że nasza organizacja ma trochę inne cele niż
większość organizacji społecznych typu Amnesty, bo jest organizacją
wychowawczą. To według mnie powoduje, że zakres minimów się różni.

> [...]
MS> zaszczytne niewątpliwie miejsca w wysokich władzach, zacząłeś g00rku myśleć
MS> nieco inaczej niż wcześniej. Zanim zaprzeczysz - przeczytaj do końca,
MS> dyskutujemy już 5 lat, więc mam prawo do komunikatu "ja" w tej sprawie ;-)
MS>     Piszesz, że autroskie projekty są z gruntu złe. Intrygujące to dla mnie
MS> wielce, zwłaszcza że sam masz na koncie kilka autorskich pomysłów (vide
MS> Leśne Wampum, które moja drużyna z wielką przyjemnością zdobywa) - czy
MS> uważasz że są one herezją? Czy też może uświęcił je awans autora? Oczywiście
MS> trochę świadomie przejaskrawiam, wiem o tym i pamiętam.

Na pewno moje zdanie się zmieniło. Kiedyś na przykład myślałem, że
każy instruktor głównej kwatery powinien chodzić codziennie do pracy w
mundurze, krótkich spodenkach i getrach :)
Żeby było po harcersku. A najlepiej, aby wszyscy wieczorem stawali
w kręgu i śpiewali "idzie noc". :)

Rozróżnijmy jedak sprawy systemowe od programu!
Program jak najbardziej autorski! (Mówię w tym naszym, polskim
znaczaniu "program").

Kształcenie już nie.
Nie wiem jak wyglądają szkolenia w Amnesty, ale w większości
organizacji są one akurat chyba ustandaryzowane...

MS>   Problem leży także w tym, ze autorami centralnych propozycji także są
MS> ludzie. I coby nie mówić, niezależnie od ich wielkiej fachowości i wiedzy -
MS> nie są automatycznie lepsi niż instruktorzy, którzy nie mieli czasu na
MS> zajęcie się czymś więcej niz tylko swoim środowiskiem. I dlatego czasem
MS> warto spojrzeć na to od tej właśnie drugiej strony - być może ich propozycje
MS> są równie dobre?

Propozycje kojarzą mi się jednoznacznie z programem, o tym już
napisałem.

kluczowe i to już inny temat

---
phm Michal 'g00rek' Gorecki, H.R.