RE: [Czuwaj] Wędrownictwo wg Orzecha było: PROTEST

wyw. Marcin "Orzech" Orzechowski banderas w pf.pl
Pią, 3 Gru 2004, 12:45:09 CET

>Zasady przyjęte na większości znanych mi list dyskusyjnych - również na tej,
>o ile wiem - mówią, że jeśli nie ma się nic merytorycznego do powiedzenia na
>dany temat, to zachowuje się milczenie. Tak, jak naruszeniem netykiety jest
>cytowanie całego emaila z dopiskiem "popieram", tak samo naruszaniem
>netykiety - a także zdrowego rozsądku - byłoby gdyby osoba zadająca pytanie
>odtrzymała dwieście odpowiedzi z tekstem "nie wiem".
>
>Pozdrawiam,
>
>Witek

Ja też się wypowiem, może i wędrownictwo weszło niedawno bo to dopiero do tego roku,
ale ktoś napewno posiada wiedzę na temat wędrownictwa. Z pewnością znajdują się tutaj na tym forum osoby co są w wieku wędrowniczym tzn. 16 - 25 lat. Więc ktoś powiniem się wypowiedzieć na ten temat. Jak zauważyłem jest tutaj dużo instruktorów i phm. więc mogło by się wypowiedzieć więcej osób na ten temat. Poza tym ja był wolał otrzymać 200 e - maili z napisem "nie wiem" badź zgadzam si z przedmówcą, niż poczuć się urażony, bo mogę sobie pomyśleć, że ktoś zobaczył co napisałem i zobaczą podpis "wyw." to sobie pomyslała dana osoba, co czytała, e tam to szczeniak to co będę mu pisał na ten temat.
Tak mogłbym sobie pomyśleć, a kto wie czy nie pomyślałem ??
I teraz takie pytanie na marginesie . . . skoro nikt mi nie raczył odpowiedzieć na pytanie jak realizowany jest Kodeks Wędrowniczy to jakie przesłanie ma piosenka "Bratnie słowo", a w szczególności słowa:
"Bratnie słowo sobie daje, że pomagać będzie wzajem druh - druhowi, druhnie - druh".
Bo ja w końcu poprosiłem was o pomoc, której praktycznie nie otrzymałem.

Tak, więc wszystkim przesyłam wielkie dziękuję.

Poza tym moim zdaniem nieodpowiedzenie na mój temat to jest to, jakby harcerz czyli osoba w więku 11 - 13 lat zapytała się instruktora lub phm.o to kim jest harcerz starszy . . .
A na ten temat ktoś powinien posiadać jakaś wiedzę, by móc wyjaśnić danej osobie.
Więc ja jeszcze raz się zapytam, tylko inaczej formujuję pytanie.
Kim jest wędrownik i jak powinień dzialać ??
( Działać, czyli opierać swoje działania na Kodeksie Wędrowniczym )
Poza tym uważam, że w innych hufcach inaczej się to organizuje, bo końcu jest inny teren działania w sensie inna miejscowość i każdy interpretuje słowa z Kodeksu Wędrowniczego inaczej, a ja to chciałbym właśnie się od was dowiedzieć, jak jest interpretowany Kodeks Wędrowniczy wg. was :)

P.s. jeżeli nikt nie czytał Kodeksu Wędrowniczego to może ja go napiszę w e-mailu i każdy napisze swoją interpretację ??

Pozdrawiam
wyw. Marcin "Orzech"