[Czuwaj] Skladki - jeszcze raz

Czw, 9 Gru 2004, 09:48:33 CET

----- Original Message -----
From: "Sławomir Waś" <slawek w wasie.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, December 09, 2004 7:19 AM
Subject: Re: [Czuwaj] Skladki - jeszcze raz

> Nie wiem Olku co tam sobie myślisz o wychowawczej roli składek, ale ja juz
> po Twojej wypowiedzi dostrzegam co sie moze stac w całej Polsce. To
> oczywiście czarny scenariusz... Drużyny przestają płacić składki i
obowiązek
> ten spada na hufce!

Jaki obowiązek ?!
Hufce, zdodnie z ta uchwałą, mają jedynie obowiązek
PRZEKAZYWANIA
WPŁACONYCH
składek
;-)
Czyli jeśli    PRZEKAŻĄ    całość   WPŁACONYCH   składek
to nie ma podstawy do stosowania sankcji okreslonych w uchwale
(§ 6  - 1. W przypadku nieprzekazywania przez hufiec składek członkowskich
lub przekazywania ich w niepełnej wysokości ma zastosowanie następująca
procedura: )

Oczywiście, teoretycznie, hufcowy winien zapytać drużynowego czemu mało
wpłacono.
A drużynowy zuchów odpowie ze tylko tyle,  MIMO MONITÓW, wpłaciły zuchy
a rodzice odpowiedzieli ze tylko tyle (lub wcale) wpłacili z powodu
trudnosci finansowych.

I co wtedy ?
Hufcowy może przypomnieć druzynowemu iż zgodnie ze Statutem ZHP:
(......cytat..........)
 § 27
1. Skreślenie z listy członków może nastąpić w wypadku niewypełniania
obowiązków członkowskich, w tym nieopłacania składek członkowskich
przez okres co najmniej 6 miesięcy, (....)
2. Decyzję o skreśleniu z listy członków ZHP, po wcześniejszym uprzedzeniu o
takim zamiarze i umożliwieniu złożenia wyjaśnień, podejmują w stosunku do:
1) członków zwyczajnych nie będących instruktorami i nie pełniących funkcji
instruktorskich - osoba kierująca podstawową jednostką organizacyjną ZHP,
(......................)

Może.
Przypomnieć, gdyż zgodnie ze Statutem ZHP  -
TYLKO drużynowy może "skreślić" zucha.
Hufcowy tego nie moze.
Może zwolnić drużynowego i powołać nowego,
licząc że ten nowy "skreśli" zuchy które nie płacą.
Pytanie, czy akurat na to będzie "liczył" hufcowy
:-)

W tej uchwale jest więcej "kwiatków".
Choćby taki że obecnie to hufce a nie drużyny
zbierają składki, co oznacza że nie jest już oczywiste
prawo/obowiązek drużynowego do ich zbierania.

(...cytat z uchwały....)
§ 4
3. Podstawą do określenia wysokości składek
ZBIERANYCH PRZEZ HUFCE
są dane ze spisu harcerskiego uzyskane z roku bieżącego.
(.....)

Tak więc będzie "ciekawie"
Ech...

Czesław