Odp: [Czuwaj] Reaktywacja

13 RDH "Gacki" gacki w poczta.onet.pl
Pon, 13 Gru 2004, 07:30:26 CET

Starałem się uważnie śledzić całą dyskusję "lewa ręka czy 10 PPH" i
momentami zastanawiałem się, czy dyskutujący są w tym samym ruchu co ja? Z
różnych względów, nie tylko ze względu na stosunek do 10 PPH. Jestem
abstynentem, ale mam świadomość, że każdy ma swój nałóg, z którym musi
walczyć. Niekoniecznie musi to być nałóg tytoniowy czy alkoholowy. Nie
uważam, że 10 PPH jest najważniejszy. Jedynie, że jest najłatwiej
sprawdzalny, bo nie tylko we własnym sumieniu, ale również w opinii innych.
Chociaż to dlatego, że jest chyba najbardziej znany w tzw. społeczeństwie.
G00rek przedstawił bardzo analityczne podejście do prawa harcerskiego i
mimo, że bardziej skłaniałbym się, ku poglądom Olka uważam je za warte
głębszego przemyślenia.
Warto byłoby aby każdy przerobił twarde zdania PH na kilkanaście lub
kilkadziesiąt pytań zaczynających się od słów: "Czy ja...". Ważne by nie
było to "Czy inni..."
Chciałem też zwrócić uwagę na jeszcze jeden fakt, który czasami nam w
dyskusjach typu 9+1 punktów PH umyka, a mnie ostatnio on wręcz urzekł.
Popatrzcie jak poszczególne punkty Prawa łączą się ze sobą. Jedno w drugie
się wplata i razem tworzą piekną całość.
Jurek
13 RDH "Gacki" im. gen W. Sikorskiego