[Czuwaj] Reaktywacja

Wto, 14 Gru 2004, 21:28:32 CET

Dnia wtorek, 14 grudnia 2004 12:08, Aleksander Senk napisał:

> Jezeli uwazamy, ze agresywny marketing jest zly, to moze harcerze nie
> powinni w nim pracować?

> Jak mozna popierac cos, co uwazamy za zle, tylko z powodow pragmatycznych?

> To mi, wybacz, pachnie relatywizmem.
> Nie moge sie zgodzic z pogladem, ze praca wymusza na nas inne normy
> zachowan i to jest rzecz najzwyklejsza w swiecie..

Mnie nie o to chodziło. Chodziło mi o to, że nie każdy zawód ze względu na
swoją specyfikę pozwala żyć w zgodzie z Prawem Harcerskim. Słusznie więc
robią Ci, którzy rezygnują z bycia harcerzami.

Ponieważ w codziennym życiu widzę bardzo wiele takich sytuacji, to bardzo się
cieszę, że harcerstwo jest przeznaczone dla ludzi młodych. Pomoże im się
ukształtować, pokaże, że ocena postępowania powinna płynąć z wartości, a nie
zależeć od sytuacji i co najważniejsze pozwoli im znaeźć jakieś uniwersalne
wartości dla ich życia, na których będą się mogli oprzeć naprawdę w dorosłym
życiu, które pozwolą im zapomnieć o Prawie Harcerskim.

Dla Prawo Harcerskie jest jak taki wysoki szczyt w Tatrach, na który ja się
wspinam. Kiedyś nie widziałem nic ponad tym szczytem, ale teraz jak już
jestem dużo wyżej, to widzę, że są inne szczyty równie wysokie, ale są też
inne wyższe. I może się zdażyć tak, że strawersuję ten, na którym jestem,
żeby mieć siłę wspinać się na ten wyższy....

--
czuwaj !
parasol