[Czuwaj] Reaktywacja

Jerzy Lukaszewicz jeluk w zhp.lublin.pl
Pon, 13 Gru 2004, 17:54:16 CET

----- Original Message -----
From: "13 RDH "Gacki"" <gacki w poczta.onet.pl>

> Warto byłoby aby każdy przerobił twarde zdania PH na kilkanaście lub
> kilkadziesiąt pytań zaczynających się od słów: "Czy ja...". Ważne by nie
> było to "Czy inni..."

Pisalem wczesniej, ze staram sie nie odwolywac sie do osob, a jedynie do
problemow. Ale w tym wypadku wazne jest czy to pytanie zadaje osoba 15
letnia, czy 40 letnia (celowo przejaskrawiam). Bo w obu przypadkach
odpowiedzi beda inne. I obie moga byc prawidlowe.
Uwazam, ze kazdy, bez wzgledu na wiek, moze w harcerstwie sie wychowywac.
Ale bledem jest stawanie takich samych wymagan, kazdemu. Od roku roznicujemy
wyraznie nowe grupy wiekowe. Ale czy wedrownik jest juz ostatecznym etapem
rozwoju? Czy senior ma stosowac te same metody co harcerz i dokladnie tak
samo interpretowac punkty Prawa Harcerskiego? Czy musi sie zatrzymac na
poziomie harcerza, czy chociazby wedrownika?
Moze tez nad tymi pytaniami warto pomyslec?

phm. Jerzy Łukaszewicz
Hufiec Lublin ZHP