[Czuwaj] Reaktywacja

Wto, 14 Gru 2004, 11:16:31 CET

Dnia wtorek, 14 grudnia 2004 10:23, Aleksander Senk napisał:

> NA SŁOWIE HARCERZA POLEGAJ JAK NA ZAWISZY - to nakaz prawdomówności,
> wierności, zgodności słów i czynów z nakazami własnego sumienia, swym
> słowem i czynem harcerz zasługuje na zaufanie, dotrzymuje słowa, przywraca
> wiarę w solidność, rzetelność, spolegliwość, mówi, co myśli, robi, co mówi.
> Postawą i zachowaniem daje świadectwo o wartościach, jakie wnosi harcerstwo
> w życie młodzieży i całego społeczeństwa. Harcerz jest punktualny.

Nie uważam, żeby w każdym zawodzie słusze było mówić co się myśli. Nie uważam,
że powinien tak zawsze robić premier, dyplomata, pracownik wywiadu
gospodarczego. Nawet uważam, że nie powinni do tego dążyć. Uważam, że jeżeli
dobro Państwa tego wymaga to powinni bezczelnie i rozsądnie kłamać, mijać się
z prawdą, zatajać niewygodne fakty.

A dla mnie osobiście Olek, to są za słabe imperatywy. Za słabe jak dla mnie,
za słabe mają umotywowanie. Nie rozumiem, dlaczego z takim zapałem je
uświęcasz. Kamiński o Małkowskim powiedział to, Małkowski powiedział tamto,
MIrowski napisał to, a RN to zatwierdziła. Dla mnie to też są wielcy ludzie,
wielcy ludzie harcerstwa, ale w moim prywatnym życiu, to nie zawsze mam
podstawy, żeby ich słuchać. To są ludzie o wielkich intuicjach na temat
wychowania, kształtowania młodych charakterów, ale ja mam także inne obszary
działalności, w których oni akurat nie koniecznie mają rację.

--
Czuwaj !
parasol