[Czuwaj] Reaktywacja

marcin maycin w pf.pl
Wto, 14 Gru 2004, 15:08:56 CET

From: "Aleksander Senk" <senk w post.pl>

> A co powiesz na takie rozumienie punktu "harcerz jest zawsze karny...."?
> Harcerz jest karny, karnością opartą na rozumnym posłuszeństwie,
wynikającą
> z dobrowolnego wyboru drogi i celu, wyboru dającego poczucie wolności.
> Harcerz jest POSŁUSZNY RODZICOM, wierny rodzinnej tradycji, która
> współtworzy tradycję Ojczyzny. Jest posłuszny WSZYSTKIM SWOIM PRZEŁOŻONYM,
> którzy prowadzą go do wspólnie realizowanego celu - przez służbę Bogu,
> Polsce i bliźnim. Karność staje się źródłem poszukiwania i uznawania
> autorytetów w życiu społecznym.

a co powiesz o takim rozumieniu "nie pija napojów alkoholowych"
zdaje sobie z zagrożeń jakie niesie ze sobą alkohol i potrafi ich unikać.
Wie, że spożycie alkoholu może spowodować zagrożenie dla życia i zdrowia
własnego i innych. Potrafi odmówić spożycia alkoholu. Dzięki swojej wiedzy i
postawie nie ulega nałogom i potrafi uniknąć niebezpieczeństw, jakie niesie
z sobą alkohol.

Jak dla mnie obie interpretacje tak samo naciągają treść punktów Prawa
Harcerskiego.

Marcin Wojtczak