[Czuwaj] Reaktywacja

Aleksander Senk senk w post.pl
Wto, 14 Gru 2004, 17:13:01 CET

From: "Marcin Skocz" <hrskocz w harcerstwo.net>

> Jesteś pewien że rola Małkowskiego była tak wielka?

Jego osobiscie - na pewno nie.
Natomiast rola jego idei (czyli ludzi traktujacych go jako autorytet) - tak.
Dlatego piszę "Małkowski"

> Mam niekiedy wrażenie, że rola postaci pierwszoplanowych jest przeceniana.

tak, znam te dylematy :-)

> Podobnie z tworzeniem ruchu - działało w nim wielu ludzi, niektórzy mieli
> zasługi większe niż Małkowski, który szybko znudził się harcerstwem,
> zwłaszcza po pewnych sporach z naczelnictwem.

Owszem. Ale jakos nie ich nasladowaly i nie ich mysl realizowaly kolejne
pokolenia.

>   W sumie oddziaływanie Małkowskiego na harcerstwo polskie trwało 3 lata -
> jakby nie patrzeć, to nie jest decydująco długi okres...

ehm...
3 lata na ZHP.
Na ruch harcerski w polsce - ciut dluzej. I to w dosyc decydującym momencie
:-)

> Szanując Andrzeja - nie fetyszyzujmy go.

Skazde znowu!
Przeciez to hazardzista.. powinni go wywalic odpowiednio wczesnie
;-)

pozdrawiam
olek