[Czuwaj] Reaktywacja

marcin maycin w pf.pl
Śro, 15 Gru 2004, 13:24:00 CET

From: "Aleksander Senk" <senk w post.pl>

> Kurcze... to naprawde fascynująca sprawa.. Skad w tym dzisiejszym
pokoleniu
> 20-30 latkow takie silne przekonanie co do wlasnej nieomylnosci? Skad to
> lekcewazenie dla tradycji? dla doswiadczen przeszlych pokoleń? Skad ta
> pogarda dla tych, ktorzy nie uwazają, ze to co nowe musi byc lepsze, a to,
> co stare musi byc gorsze?
> Opowiedz troche o tym, jezeli mozesz.. prosze..

miałem szczęście uczyć się w szkole, w której nie musiałem powtarzać, że
poezja Słowackiego mnie zachwyca bo "Słowacki poetą wielkim był" tylko
uczono mnie mieć własne zdanie. mówiąc o tekście nie starałem się domyśleć
co autor chciał jak pisał, tylko to co jest napisane.
znaczna część komentarza Mirowskiego to kombinowanie jak wytłumaczyć błędne
lub głupie zapisy w Prawie Harcerskim, takie opowiadanie o tym czego tam nie
ma, ale powinno być.
jeśli ktoś chce być autorytetem, a nie potrafi wprost powiedzieć "ten zapis
jest nieprzemyślany, tak na prawdę powinno tam być coś innego" to
autorytetem w tej dziedzinie nie będzie.

dla mnie harcerstwo to system wychowawczy, którego celem jest przygotowanie
młodych ludzi do dobrego funkcjonowania w społeczeństwie i z tego punktu
widzenia oceniam używane w harcerstwie narzędzia. i do tego mam prawo z
racji stażu w organizacji oraz wykształcenia oraz zawody jaki wykonuję i w
którym stale się doskonalę.

Marcin Wojtczak