Re: [Czuwaj] Reatywacja i wartosci (wersja krótsza)

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Pią, 17 Gru 2004, 14:53:30 CET

----- Original Message -----
From: "Aleksander Senk" <senk w post.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, December 17, 2004 1:21 PM
Subject: [Czuwaj] Reatywacja i wartosci

> Wydaje mi sie, ze warto uzupelnic jeszcze ten tekst propozycja, jak
> wprowadzac idealy abstynencji do druzyny i jak przedstawiac jej znaczenie.
> Bo zdarza sie, ze alkohol pokazywany jest jako zlo samo w sobie, a to
> ryzykowne postepowanie z wychowawczego punktu widzenia.
> Ale to moze zagadam Cie na privie.

Wydaje mi się, że nie do końca wyjaśniłem moim poprzednim liście swoje
zdanie.
Otóż uważam prywatnie, że ukazywanie problemu uzależnień na zbiórkach może
być szkodliwe, mimo dobrych intencji. Wolałbym, żeby mądrzy drużynowi po
prostu dobrze pracowali a będą tym samym robić dobrą robotę profilaktyczną.
A ideały abstynencji pokazywali pośrednio (swoją osobą, bohaterem, Prawem
Harcerskim) i pozytywnie (nie zwalczając zło a rozdmuchując dobro).

I jestem przekonany, że taka postawa ma mocne uzasadnienie w teoriach
psychoprofilaktycznych.

Pozdrawiam raz jeszcze!

Krzysiek

Najlepsze auto, najlepsze moto... >>> http://link.interia.pl/f1841