Re: [Czuwaj] Reatywacja i wartosci (wersja krótsza)

Aleksander Senk senk w post.pl
Pią, 17 Gru 2004, 15:07:27 CET

From: "Krzysztof Ludwig" <krzysiekl w interia.pl>
po raz pierwszy
[ciach]

Wow!
:-)

Dzięki za bardzo ciekawe informacje.

From: "Krzysztof Ludwig" <krzysiekl w interia.pl>
po raz drugi

> Wydaje mi się, że nie do końca wyjaśniłem moim poprzednim liście swoje
> zdanie.
> Otóż uważam prywatnie, że ukazywanie problemu uzależnień na zbiórkach może
> być szkodliwe, mimo dobrych intencji. Wolałbym, żeby mądrzy drużynowi po
> prostu dobrze pracowali a będą tym samym robić dobrą robotę
profilaktyczną.
> A ideały abstynencji pokazywali pośrednio (swoją osobą, bohaterem, Prawem
> Harcerskim) i pozytywnie (nie zwalczając zło a rozdmuchując dobro).

Ten ostatni watek (który nie byl jeszcze poruszany) wlasnie mialem na mysli.
Chodzi mi o sposoby podjemowania kwestii alkoholu.
Wlasnie aby nie pokazywać go jako zagrożenie i zło, ale pokazywać zyski,
które osiągamy powstrzymując sie w róznych sytuacjach od spozwania go.

Opiszę pozniej to, co my robilismy i co wydaje sie skutczne. Chetnie uslysze
ocenę tego dzialania i porady jak je wzmocnić.

pozdrawiam
olek