[Czuwaj] Kursy druzynowych - koedukacyjne i monoplciowe

g00rek g00rek w wp.pl
Pią, 17 Gru 2004, 17:02:23 CET

Dnia 17 grudnia 2004, Helena Anna Jędrzejczak wystukał(a) na klawiaturze co następuje:

HAJ> Nie wiem, czy powinnam odpowiadać za Goo, ale dla mnie wizja
HAJ> uroczych dziewcząt haftujących serwetki i miło rozmawiających przy
HAJ> herbatce, a do tego panów wyłącznie uganiających po lesie,
HAJ> niezastanawiających się nad swym życiem i postępowaniem naprawdę
HAJ> nie przystaje do dziesiejszych czasów. Ale pewnie jako instruktorka
HAJ> z "bastionu koedukacji" nie rozumiem, że z obrzędowości "Muzeum w
HAJ> pałacu" i "Podchorążówka" może wynikać zupełnie inny wzorzec
HAJ> osobowy.

O rany. Te nazwy przeraziły mnie jeszcze bardziej.
O tym właśnie mówię... i wiecie co. Czasem trudno mi o tynm pisać. Bo
to tak jak mówić komuś kto nosi krótkie włosy z przodu, a długie z
tyłu, że już jest trochę passe.

Może w czasach meloników i cylindrów takie podziały były słuszne, ale
dziś wydają mi się tragicznie archaiczne.

I o ile jestem w stanie zrozumieć drużynę rozdzielnopłciową (bo
łatwiej prowadzić o ile w szczepie znajdzie się tyle kadry, a w szkole
tylu chętnych, aby obsadzić dwie drużyny i nie łączyć się później na
obozie, czytaj 40 osób) o tyle kursów kształtujących takie wzorce -
WOGÓLE.

No może... gdyby je zamieniono. Gdyby to facetów na kursie uczono
obrzędowości przede wszystkim, aby wogóle faceci opuszczający nasz
związek nie myli twardymi macho, tylko metroseksualnymi, dbającymi o
siebie, "czułymi barbarzyńcami" rozumiejącymi potreby kobiet, a
kobiety radzącymi sobie w życiu, twardymi kobitami (oczywiście
zachowującymi się kobieco).

Dziś - w dobie równouprawnienia przedwojenne role męskie i żeńskie
nie tyle trącą myszką co klepią starym, wielkim szczurem.

Dlatego może napisałem kiedyś, że wolę, aby zamiast jak to Helenka
ślicznie napisała, hafciarek (ja nazywałem je klonami Olgi
Drahonowskiej) powstawały Lary Croft.

Ale tu chyba się nie pogadamy, bo mamy inne podejście do kwestii
równouprawnienia i przydatności wiedzy i zwyczajów czasów
przedwojennych.

Antymelonikowy

---
hm. Michal 'g00rek' Gorecki, H.R.
Szczep 84 WDHiGZ "Knieja"
Hufiec Warszawa Praga Północ

"Nie ma sensu stać w miejscu. Trzeba wybrać - postęp,
albo stanie w miescu. Idźmy naprzód - z uśmiechem na ustach!"
Robert Baden-Powell "Aids to Scoutmastership"