[Czuwaj] Kursy druzynowych - koedukacyjne i monoplciowe

Sob, 18 Gru 2004, 11:01:05 CET

Dnia piątek, 17 grudnia 2004 13:26, Helena Anna Jędrzejczak napisała:

> Jest też aspekt bardziej praktyczny - po ukończeniu Agricoli nabywa
> się uprawnienia do prowadzenia drużyny harcerskiej i
> starszoharcerskiej (dziwne - jeden kurs a dwa patenty?) i -
> jeślibyśmy na przykład zmienili hufiec albo zdarzyłoby się, że
> drużyna musi stać się nierozdzielnopłciowa - choć ukończymy np.
> tylko kurs żeński, teoretycznie mamy prawo bez innych kursów
> prowadzić drużynę koedukacyjną, co nie wydaje mi się właściwe
> (chyba że dostaje się patent "Drużynowej drużyny harcerek
> starszych"...)

Wszystko fajnie, ale ten fragment powyżej jest zastanawiający. Jakie wydajecie
dyplomy? Czy one są ważne tylko w Waszym hufcu? Czy kształcicie drużynowych,
czy drużynowych na Mokotowie? Jeżeli drużynowych, to chyba to co napisała
Helena jest warte przemyślenia.

Może warto na dyplomach umieścić klauzulę: "osoba zupełnie nieprzygotowana do
prowadzenia drużyny koedukacyjnej". Wszak chyba i instruktorom z Mokotowa
zdarza się przechodzić do innych hufców, czy nie? Mokotów albo śmierć ! ;)

Cieszyłbym się z odpowiedzi na te pytania.

--
czuwaj !
parasol