[Czuwaj] Kursy druzynowych - koedukacyjne i monoplciowe

Adam Kubiaczyk adam.kubiaczyk w wp.pl
Pią, 17 Gru 2004, 18:27:05 CET

Marcin Skocz wrote:

> Jakie wartości są tutaj zawarte?

Mianowicie rola kobiety i mężczyzny w społeczeństwie. Mimo, że
faktycznie w ostatnich latach zmieniają się one, a miejscami nawet
zacierają. Ja osobiście nie jestem zadowolony z takiego obrotu sprawy.

> Czy byłeś także uczestnikiem normalnego kursu?
> Pytanie drugie - co konkretnie spowodowałaby segregacja płciowa? Jakie
> konkretne korzyści?

Tak byłem. I mam parę spostrzeżeń:
-dziewczyny zdominowały wszelkie dyskusje (wynika to (jak mi się wydaje)
z ich większej dojrzałości,śmiłość i  otwartości)
-chłopcy podzieli się na tych co się wstydzili  i na tych  co się
popisywali.

To są niby głupoty, ale bardzo wpłynęły na charakter kursu.

Co spowodowałaby segregracja? ---> odsyłam do listu Olka, żeby nie
powtarzać.

> Że co? Będą na pewno mężczyzną szczerze nienawidzę tzw. "męskich
> rozmów". Chyba że mówimy o czymś innym - mógłbyś to scharakteryzować?

Miałem na myśli klimat męskiej braterskości (szerokorozumianej).... .

> O tak, i to jest świetny argument. Z ludzmi też mają za dużo do
> czynienia!

Mimo tego co napisałeś i tak wydaje mi się cały czas słuszny... Po
prostu nie widzę profitów jakie mogłaby dać obecność dziewczyn na
kursie...Natomiast kurs męski ma wiele zalet( tu też odsyłam do
wypowiedzi Olka).

Myślę, że ważne w tej dyskusji jest to że drużyny w naszym hufcu są
monopłciowe i szczególnie dla nich przygotowywany był kurs.

Podrawiam

Adam Kubiaczyk ćw.
drużynowy 307 WDH-y "Brzask"
Hufiec Warszawa Mokotów