[Czuwaj] Kursy druzynowych - koedukacyjne i monoplciowe

Adam Kubiaczyk adam.kubiaczyk w wp.pl
Pią, 17 Gru 2004, 22:42:54 CET

g00rek wrote:

>Chciałbym zadać jedno konkretne pytanie a propos drużyn mono.
>
>Otóż przy rozmyślaniu o takowych modelu w szczepie przyszła nam do
>głowy jedna myśl.
>
>Nie będe ściemniał - obecne pokolenie drużynowych ma o wiele większe
>problemy z ilością ludzi w drużynie niż miało to miejsce jeszcze kilka
>lat temu kiedy ja prowadziłem drużynę. Nie mówię o wszystkich, ale
>często drużyny łączą się, aby pojechać na obóz i mieć te minimalne 15
>osób, aby utworzyć podobóz (dla mnie poniżej 24 w podobozie to już
>kiszka się zaczyna).

> [...]
Powiem Ci jak jest u mnie w drużynie.

Obecnie mam 17 chłopaków w wieku od 5 klasy podstawówki do 3 gimnazjum.
Harcerze pochodzą z dwóch szkół podstawowych. Część porozchodziła się do
różnych gimnazjów.

Na obozie miałem 12 chłopaków w podobozie. Cały obóz w ogóle był mały bo
ok. 55 osób (drużyna męska, żeńska i zuchy koedukacyjne+kadra
zgrupowania). Służby były łączone drużynami, co sprawiało że nie musiał
wychodzić cały zastęp z podobozu. Realizacja programu była możliwa,
aczkolwiek nie ukrywam że dodatkowe 5 osób by się przydało.

Natomiast w hufcu:

W hufcu działa 14  (jak źle mówię niech mnie ktoś poprawi) drużyn
męskich. Aby zostały zarejestrowany potrzebne było 16 harcerzy. To
oczywiście nie znaczy, że problemu nie ma. Nie da się ukryć że jest co
raz ciężej z harcerzami a co za tym idzie z kadrą.

CZUWAJ!

Adam Kubiaczyk
drużynowy 307 WDH-y "Brzask"
Hufiec Warszawa Mokotów