RE: [Czuwaj] Kursy druzynowych - koedukacyjne i monoplciowe

agnieszka_ok gusica w o2.pl
Pią, 17 Gru 2004, 23:53:44 CET

Olek Senk  napisał:
>Chociażby rola matki i rola ojca
>Rola syna i rola córki.

I właśnie te role się zacierają? Jak rozumiesz te role? Czym się różni rola syna od roli córki? A rola matki i ojca - oprócz kwestii biologicznych?

Naprawdę w trakcie kursów propagujecie swoją wizję męskości i kobiecości? Czy wg tej wizji dziewczyny będą przygotowane do budowania ze swoją drużyną bramy na obozie?

Wydaje mi się, że zasadniczo w treściach kursów nie ma wtedy różnic...

>Nie chcemy wychowywać dziewczyn na kury domowe,
>ktorym szkola nie jest potrzebna, a ich ambicje życiowe powinny
>ograniczac sie do urodzenia czwórki dzieci. Zapewniam Cię.

To jaki model preferujecie?

>Różne role społeczne wcale nie musza wiązać sie z patriarchatem!

Tego przecież Olku nie napisałam:) Choć "tradycyjne" role społeczne są właśnie jego reliktem - np. rola matki-Polki, pana i głowy rodziny etc.

Napiszcie może więcej na temat tego, jak role te się zmieniły, a jakie Wy chcecie kształtować.

Może chcecie przez to wzmocnić np. pozycję kobiet jeżeli chodzi o zarządzanie ZHP (np. za 10 lat kobiety równie chętnie jak mężczyźni będą kandydowały na stanowiska komendantów chorągwi i naczelniczek ZHP) - to może ja jestem za:). Pracę powinno się zaczynać u podstaw...:D

Chyba jednak niepotrzebnie zaczął się watek różnic między kobietami i mężczyznami; nawet jeśli mamy na te role diametralnie różne spojrzenia. Bo chyba nie są one bezpośrednim uzasadnieniem rozdzielności kursów... mam taką nadzieję...

Dla mnie chyba jedynym racjonalnym uzasadnieniem mono- kursów jest już to, które padło - faktycznie pracuje się na kursie w takim środowisku, w jakim będzie się pracować na co dzień - jeżeli chodzi o płeć biologiczną. I tyle. Nie wiem jednak, na ile specyficzne problemy pojawiają się na kursach mono-, bo przecież w drużynach (h i hst) pracuje się z ludźmi w innym wieku niż są współkursanci na kursach (h i hst)...

Pozdrawiam
agnieszka_ok

hm. Agnieszka Ogrocka-Klepacz
Hufiec Ziemi Cieszyńskiej