[Czuwaj] Kursy druzynowych - koedukacyjne i monoplciowe

Rafal Bednarczyk amfarm w aster.pl
Sob, 18 Gru 2004, 00:07:35 CET

Witam,

szczegolnie mi milo, ze zaszczycila nas
w rozmowie o meskich kursach harcmistrzyni
takiego autoramentu jak
hm. Agnieszka Ogrocka-Klepacz i byla
uprzejma napisac komentujac wypowiedz
druzynowego naszego namiestnictwa Adama
Kubiczyka tak:

> że faktycznie w ostatnich latach zmieniają się one, a
> miejscami nawet zacierają. Ja osobiście nie jestem zadowolony
> z takiego obrotu sprawy.
> >
> ooo jakież to są role? Rozumiem, że szeroko rozumiane
> tradycyjne? "Mały harcerski patriarchat"?
mysle, ze wiesz Agnieszko, ze wywolywanie wilka z lasu
i pisanie w tak przewrotny, typowo kobieco-przekorny sposob
nie prowadzi do zadnych wnioskow.
Przypomne bo na pewno nie zauwazylas i dlatego piszesz w taki sposob,
ze problem nie polega na tym, ze my atakujemy koedukacje
i kursy druzynowych koedukacyjne, tylko Wy z niewiadomych nam
wzgledow atakujecie kursy niekoedukacyjne.
Ku mojemu zadziwieniu Marcin Skocz uzyl nawet takiego zatrwazajacego
skrotu myslowego, ze napisal kursy normalne = koedukacyjne.

Ani Adamowi, ani mnie nie chodzilo nigdzie o stworzenie czy tez
propagowanie patriarchatu - wystarczajaco robi to za nas ponad
2000 tysiace lat kultury i cywilizacji zachodniego swiata.
Nam tylko chodzilo o wytlumaczenie Wam prostej zaleznosci:
druzyny niekoedukacyjne = kursy niekoedukacyjne
Nie propagujemy patriarchalnej nadrzednosci harcerzy
nad harcerkami - skad Wam w ogole przyszedl do glowy taki pomysl?
Harcerki maja wlasny samorzadny kurs, my mamy wlasny, a nasza
szkola instruktorow Agrikola kieruje harcmistrzyni.
I wnioskiem zeszlorocznego KOEDUKACYJNEGO kursu, gdzie kadre
stanowily KOBIETY byla koniecznosc zorganizowania kursu
meskiego, jako bardziej wlasciwego metodycznie.

Ciezko jest w dyskusji mailowej przekazac roznice kursu,
ciezko jest rozmawiac o minimach kursowych. Ale mam pomysl:
zapraszam chetnych na kurs, jestesmy w Zaleczu miedzy 27.12
a 2.01 - tak bedzie mozna to dziwne zjawisko zobaczyc
na wlasne oczy.

> Taaa... dziewczynom wyczyn jest obcy...
no pewnie - najlepiej w imie zdrowej fizjologicznej
koedukacji doprowadzic do sytuacji jak podczas
szkolenia Navy Seals gdzie kobiety przestaja miesiaczkowac.
Zabijmy fizjologie bo ona przeciez przeszkadza. I jeszcze
wymyslmy do tego dobre formy, zeby to umiejetnie zrobic
w kazdym momencie zdrowego rozwoju fizycznego harcerek
w druzynie w wieku 10-16 lat, zeby przypadkiem nie formowal
ich cial nadmiar estrogenow

> Ciąghle nie rozumiem też, czym są stricte męskie
> rozmowy ...
mam zla wiadomosc - i nie zrozumiesz:-) Tak jak ja
nie zrozumiem nigdy babskich pogaduch. Ale to nie znaczy
chyba ze to cos zlego, albo ze mamy na sile zabraniac
harcerkom w ramach koedukacji rozmawiac o kieckach

> Taaa damska braterskość  czyli siostrzaność to już nie to...
alez to zdecydowanie to - w odroznieniu od Druhny harcmistrz
druzynowy od pol roku Adam, nie atakuje damskiej siostrzanosci
tylko ja szanuje miedzy innymi dlatego, ze u nas harcerki
moga ja cwiczyc w sposob nie skrepowany tyle ile tyko chca.
A winisz go za to, ze woli meska braterskosc? Mysle, ze mozna
go tez winic za to ze woli spodnie od gustownej mini.
Ale mam nadzieje, ze nie bedziemy kiedys musieli
w ramach koedukacji nosic spodnic do munduru:-)))

> Ja nie widzę profitów z ich braku... Widzę natomiast sporo
> stereotypowści, źle rozumianego tradycjonalizmu i zaklinania
> rzeczywistości. Przynajmniej w tych wypowiedziach.
zgodze sie zdecydowanie z Toba w calej rozciaglosci,
tyle tylko, ze ja to widze w Twojej ironicznej mocno
wypowiedzi. Adam nigdzie nie atakowal koedukacyjnych kursow,
pisal natomiast czesto CO WOLI. I co zabronisz mu wolec
braku koedukacji w druzynie i na kursie? Kiedys, kiedy
jeszcze bylem w koedukacyjnym hufcu wmaiwano mi, ze
koedukacja to postep i tolerancja...
Gdzie Twoja koedukacyjna tolerancja Druhno harcmistrzyni?
A moze powinienem napisac Druho harcmistrz?:-)))

pozdrawiam wszystkich
hm Rafal Bednarczyk
Namiestnik Meski Hufca Warszawa-Mokotow
hm Rafal Bednarczyk