RE: [Czuwaj] kto może być drużynowym

Rafal.Suchocki w pse.pl Rafal.Suchocki w pse.pl
Pią, 19 Lis 2004, 08:24:06 CET

-----Original Message-----
From: Darek Brzuska [mailto:brzuska w mp.pl]
Sent: Thursday, November 18, 2004 10:41 PM

>To może jednak wyróżnienie instruktorów czemuś służyło, na
>przykład temu że uznaje się ich za równoważnych innym członkom
>ZHP, którzy ukończyli kurs i są przygotowani do pracy...

Nie uznaje się.

>Tak sobie myślę, bo posiadając stopień harcmistrza i prowadząc
>drużynę nie ukończyłem żadnego kursu przygotowującego
>do pracy odpowiednią metodyką. Co więcej, nie zamierzam
>podejmować w tym kierunku żadnych działań, bo czuję wstręt do
>czynności pozornych. Nie mam czasu na głupoty.

Bo patrzysz tylko przez pryzmat swojej osoby. Faktycznie - nie dość, iż sam
prowadziłeś kursy, to jeszcze się dokształcasz. Ale ilu jest takich
instruktorów jak Ty? Będe brutalny, ale powiem iż obserwujac czasem
harcmistrzów prowadzących drużyny w małych miejscowościach, przyznam iż im
kurs przydałby się na pewno.

>Czuję również wstręt do wszelkiego rodzaju certyfikatów,
>systemów HACCP i tym podobnego papierowego zapewniania
>lepszej jakości.

No cóż - fajnie byłoby wyrzucić te wszystkie certyfikaty, papierki,
świadectwa dojrzałosci, dyplomy magisterskie, patenty kursu, ale na razie
nikt lepszego sposobu nie wymyślił.

>I czekam z utęsknieniem na jakiegoś biurokratę, który po 1
>stycznia 2005 roku zabroni mi prowadzenia drużyny, bo nie mam
>papierka, że ukończyłem kurs odpowiedniej metodyki.

Przy okazji - czy w Twojej drużynie nie ma wędrowników? Czy nie pracujesz z
nimi w swoim Szczepie (np, poprzez Rade Szczepu?) Może warto wybrać się na
kurs wędrowniczy, myśle, iż dowiesz się sporo nowych rzeczy.
--
s00