[Czuwaj] idee i kształcenie

Aleksander Senk senk w post.pl
Wto, 23 Lis 2004, 14:50:30 CET

O!
nie dostalem swojego listu... Nowa maillista nie dziala!!!
;-)

From: <Rafal.Suchocki w pse.pl>
-----Original Message-----
From: Aleksander Senk [mailto:senk w post.pl]

>Możesz rozwinąć, a także kilka przykładów podać.

Co rozwinąć? Jakie podać przyklady?
Nazwiska?

Naczelna,
>Zgadzam się, niemniej to One wyznaczją pewne kierunki.

Możesz rozwinąć?

>Aha - a kto Olku będzie wyznaczał tą granicę?
>Wiesz Olku - ostanio czytałem
>podobne w tonie itresci wypowiedzi szalchciców z okresu przedrozbiorowego,
>dotyczące władzy królewskiej.
>Postaram sie przepisać i podesłać je na liste. Nic dodać nic ująć.

Podaj, podaj. Nie tyle same teksty, co charakterystykę szlachciców.

Wątek rzeczywiscie warty rozwinięcia, na które nie mam teraz wiele czasu.

W każdym bądź razie widzę jedno rozwiązanie:
Kształcenie, kształcenie, kształcenie - polegające nie na przekazywaniu
swojej ideologii przez kadrę, lecz na wymaganiu od kursantów znajomości
podstawowych lektur metodycznych i ideowych, umiejetnosci analitycznego
mzslenia i przewidywania konsekwencji działan, przemyśleń, rozwoju duchowym
i ideowym itp. itd. czyli tzw. formacji. (Pojęcie to, z niewiadomych mi
powodów, w ZHP właściwie nie funkcjonuje).
Wierzę, że wykształcony w ten sposob instruktor sam może podejmowac decyzje
dotyczącego tego, co może, a czego nie może robić.

Uważam, ze cała nadprodukcja regulaminow i instrukcji (generalnie), a
zwlaszcza reforma systemów metodycznych i systemu stopni w ZHP jest
przykładem _objawowego_ leczenia niedostatków kształceniowych w ZHP - braku
znajomośc metody, metodyki, braków ideowych itp.

pozdrawiam
olek