Re: [Czuwaj] idee i kształcenie

Aleksander Senk senk w post.pl
Śro, 24 Lis 2004, 10:33:28 CET

From: "Krzysztof Ludwig" <krzysiekl w interia.pl>

> Mam wątpliwości co do tego nieszczęsnego HRa. (bo co do Przyrzeczenia, to
> się z grubsza z Tobą zgadzam).
> Dlaczego uważasz, że HR powinien zakończyć "swoja drogę rozwoju
> społecznego"???

Tak rozumiem HRa - koniec systemu stopni --> szczyt rozwoju osobowego
promowanego przez harcerstwo = dojrzały człowiek.
A jak czytam idee i wymagania to widzę dojrzałego 22-23 latka.
Gdy stopien ten zdobywa 19 latek to mam głębokie przekonanie, że albo jest
on wybitnie dojrzały, albo słowa idei stopnia sa nieco na wyrost.
Zazwyczaj obserwuje ten "wyrost", który wynika chyba z przekonania, ze "jest
to stopien do osób konczących liceum/zaczynających studia" a nie dla osób,
które w pełni realizują ideę stopnia.
Jestem świadom, że niektórzy takie myslenie moga uwazac za niebezpieczne, bo
mozna latwo dojsc do stwierdzenia "którz jest godzien HR! Tylko 30 letni
doktor po trzech latach w seminarium"...
No, to powiedzmy, ze skoro wiek wędrowniczy jest do 25. r.ż., to poziom HRa
powinien byc okreslany na podstawie przeciętnej dojrzałości wyksztalconej
osoby w wieku 25 lat.
Albo coś w tym rodzaju. :-)

pozdrawiam
olek