RE: [Czuwaj] Każdy inny - wszyscy równi

Rafal.Suchocki w pse.pl Rafal.Suchocki w pse.pl
Nie, 28 Lis 2004, 11:43:10 CET

-----Original Message-----
From: Marcin Skocz [mailto:hrskocz w harcerstwo.net]

>Podziały biorą się z wrogości czy niechęci - nie znajduję jej w określeniu
>?"mniejszość". Skąd więc Twój wniosek?
>A może uważasz, że to choroba? W takim razie różnice pomiędzy naszymi
>zdaniami są chyba zbyt duże abyśmy mogli dyskutować na liście o tym...

W zasadzie Marcin w tym jak i w poprzednim poście powiedział to wszystko co
ja miałem do powiedzenia. Dodam tylko, iż owszem jest to tłumaczenie.
Publikacja ta nie miała charakteru freeware, dlatego tez nie można było
zamienić  w niej "Rumunii na Skierniewice". Tak jak miało to miejsce z
"Paszportem do Europy", swoją drogą dobrym programem, będącym wierną kopią
bodajże EuroSteep (czy jak to się tam pisze). Mimo, iż wydany przez HBW
"Każdy inny.." nie jest też oficjalnym programem ZHP-owskim. Jednakże jestem
przekonany, iż średnio rozwinięty drużynowy, którego wiedza fachowa
przekracza "liste lokatorów we własnym budynku" dostosuje zawarte tam
ćwiczenia do polskiej rzeczywistości.

No i  w ramach przypomnienia - za co cenie ten program:

- porusza tematy "trudne" i "kontrowersyjne" (jak widać także dla
coponiektórych czuwajowiczów) obalając przy tym narosłe wokół nich mity
- ma modułową strukturę - po przejsciu ćwiczeń z grupy A (zapoznanie z
podstawowymi definicjami etc.), przechodzi się do gupy B  (stykanie z
problemami etc), tak iż uczestnicy w sposób łatwy i bezbolesny ( a także
atrakcyjny) przyswajają zdobytą wiedze.
- posiada zbiór zabaw "rozlużniających", powiązanych z tematem

Mimo iż został napisany w bodajże pierwszej połowie lat 90-tych (pamiętacie
ten tłum rzucający kamienie w okna pierwszego ośrodka dla chorych na AIDS w
Laskach?), nie traci na swej aktualności.

--
s00hy
Hufiec Warszawa Praga Północ