[Czuwaj] Zmiana druzynowego DW

Anna Błaszczak czarnoczerwona w wp.pl
Pon, 4 Kwi 2005, 20:22:32 CEST

----- Original Message -----
From: <togro w togro.pl>

> Komendant Hufca MOIM ZDANIEM ma prawo mianowac kandydata A druzynowym i
dac
> mu czas na uzupelnienie wymagan, w ciagu np. 3-6 miesiecy. Nikomu korona z
> glowy nie spadnie jak przez ten czas czlowiek nie bedzie mial ukonczonego
> kursu, jesli zmotywuje go to do ukonczenia takowego.

Tomku,

w mojej ocenie, rozwiązanie, o którym napisałeś, miałoby zastosowanie tylko
wówczas, gdyby drużynie groziło rozwiązanie.
W opisanej przez Justynę sytuacji, nie jest tak:

1. Jest w drużynie osoba przeszkolona do funkcji, która może być drużynową.
2. Stary drużynowy może pełnić tą funkcje do czasu, kiedy osoba akceptowana
przez drużynę się przeszkoli (o tym wy nie wiecie, ale wiem ja, bo to mój
hufiec).

Dodatkowo, proponowane przez Ciebie rozwiązanie łączy się z pewnym
zagrożeniami:

1. Wprowadza groźny precedens:
 - promuje sytuacje, w których komendant i komenda hufca faktycznie nie jest
związana dokumentem ogólnozwiązkowym;
 - promuje sytuacje, w których drużynowy faktycznie nie musi być
przeszkolony, wystarczy, że ma poparcie drużyny.

2. Nie kształtuje postaw obywatelskich:
 - samorządność w drużynie wędrowniczej, ma przygotować młodych ludzi do
funkcjonowania w społeczeństwie, a w społeczeństwie obowiązują pewne zasady.
Nie wystarczy, że JA CHCĘ. Nie na tym polega demokracja. Gdyby tak było,
Prezydentem RP mógłby zostać 20-letni student, obywatel RPA, bo akurat
spodobał się podatnej na urok czarnoskórych, części społeczeństwa. (Żeby
było jasne, nie w kolorze skóry widzę tu problem).

3. Nie sprzyja to podwyższeniu wykształcenia kadry w ZHP.

Dodam tylko, że ja również uważam, że kandydat popierany przez drużynę to
lepszy kandydat, ale to nie wystarczy.
W mojej ocenie, to wielka rola drużynowego, żeby tak wychować swoich
następców (np. zmobilizować ich do uczestnictwa w kursie drużynowych), by w
dniu przekazania drużyny, nie wystąpiły podobne problemy.

Pozdrawiam ciepło.

phm. Anna Błaszczak
Hufiec Szczecin