[Czuwaj] Re: Piąta Biała Służba... Moje spojrzenie

Piotr Giczela piotr.giczela w zhr.pl
Śro, 13 Kwi 2005, 07:39:29 CEST

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <g00rek w wp.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, April 12, 2005 10:45 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Re: Piąta Biała Służba... Moje spojrzenie

> Ta finka jest wtedy najpotrzebniejszym ze wszystkich elementów wrr.
> Typowy polski obraz, nie? Pamiętam jak w 99 Borowiki trzepały jedną
> drużynę z ZHRu bo jeden mózg wziął ze sobą finkę na BŚ.

Też nie jestem zwolennikiem noszenia wyeksponowanych noży w miejscach do
tego niezbyt stosownych, np. na oficjalnych uroczystościach w mieście. Ale
znajduję dla takich zachowań (choć często nie są one niestety podyktowane
żadnymi głębszymi podstawami, niestety) jakieś uzasadnienia. Po pierwsze
finka jest elementem harcerskiego umundurowania. Nawet jak wykreśli się ją z
regulaminów, to lata całe będzie za takową uważana.
Po drugie nie używałbym stwierdzeń "mózg z ZHR", albo skądkolwiek. Bo gdzie
jak gdzie, ale właśnie na BS może być potrzebny nóż, np. do rozcięcia
ubrania w niektórych przypadkach niesienia pomocy przedlekarskiej. Nożyczki,
scyzoryk powinny być w wyposażeniu apteczki.

phm. Piotr Giczela HO
(instruktor HOPR)