[Czuwaj] Benedykt XVI

Jerzy Lukaszewicz jeluk w zhp.lublin.pl
Śro, 20 Kwi 2005, 10:31:19 CEST

----- Original Message -----
From: "Marcin Skocz" <hrskocz w harcerstwo.net>

> Fajnie, ale chyba nie muszę być katolikiem?
> I wierz mi że wielu protestantów w ogóle nie dba o tą funkcję w
> przeciwieństwie do wielu wyznać wschodnich, które jej wprost nie lubią.

Nie chce sie bardzo wcinac, ale czegos tu nie rozumiem. Jesli ja jestem
katolikiem, to w przypadku wyboru "szefa" Kosciola Protestanckiego (ze
skrucha przyznaje, ze nie wiem jaka tam jest struktura) nie mialbym zadnych
kandydatow. Bo to jest przywodca duchowy pewnej grupy ludzi i nie bylbym w
stanie ocenic jego walorow. Jako katolik nie mialem tez wlasnej listy, bo
wierze, ze wybor jest dokonywany pod wplywe Ducha Swietego. Naprawde w to
wierze! Bo to dla mnie nie jest wybor jakiegos polityka i wszelkie
spekulacje w postaci list sa nie na miejscu. I takie spekulacje, jakie
ostatnio byly czynione przez media, moga ranic czyjes uczucia religijne.
Rankingi, to mozna robic analizujac pozycje politykow. Watykan, w chwili
obecnej, nie ma zadnego znaczenia "politycznego" biorac pod uwage te cechy,
ktore posiadaja inne mocarstwa. Jego sila tkwi tylko i wylacznie w swerze
duchowej i emocjonalnej. Wplywa na swiat poprzez slowo. I uzywanie
jakichkolwiek metod stosowanych w politycznych rankingach jest bez sensu.
Nawet, jesli sa tworzone przez osoby nie bedace czlonkami Kosciola
Katolickiego.
Druga sprawa - nie uzylbym nigdy okreslenia Pan Sawa w stosunku do glowy
Kosciola Prawoslawnego w Polsce, ani np Pan Dalajlama, w stosunku do jednego
z Najwiekszych Przywodcow Duchowych na swiecie (teraz uzylem w celu podania
przykladu). Wiadomo chyba o co mi chodzi.
Uznaje jednak prawo Marcina do uzywania wlasnych okreslen postaci, chociaz
poczulem potrzebe zasygnalizowania swoich odczuc.

phm. Jerzy Łukaszewicz
Hufiec Lublin ZHP