[Czuwaj] Dołek ( było: Benedykt XVI)

Czw, 21 Kwi 2005, 01:30:40 CEST

Dnia czwartek, 21 kwietnia 2005 00:55, Sławek P. napisał:
> a stan (mały/krótki epizod) depresyjny to co innego niż dół - sądzę, że do
> przypomnienia o tej różnicy mam niejakie kompetencje. Twierdzę też, że to
> duża różnica. Jeśli już uprawiamy erystykę, to choćby na minimalnej wiedzy
> opartą, bo tym się ona różni od plecenia bzdur...

Gdybyż jeszcze "dół" był pojęciem, które można odnaleźć w jakiejś literaturze
przedmiotu, to może rzeczywiście przejmowałbym się merytoryczną poprawnością
mojej wypowiedzi. Być może literatura, którą posiadam i czytałem jest zbyt
mało fachowa, aby zawierać tak specjalistyczne określenia, może i tak być.

Podejrzewam jednak, że jest to określenie potoczne i nieostre. Spierać się o
różnice pomiędzy kolokwializmem, a jakimśtam w miarę ścisłym określeniem
wydają mi się bez sensu. Jedno z pewnością mogę przyznać: jesteś jedyną
kompetentną osobą, która może przystępnie wyjaśnić co oznaczało sformułowanie
"głęboki dół". Jeżeli rzeczywiście nie oznacza on stanu depresyjnego, to
fajnie. Tyle, że nie wiem co w takim razie oznacza, ale też szczególnie nie
jestem ciekaw.

> a wedle mojego pojmowania - te konkretne się nie mieściły. i co? przecież
> też do tego 'uniwersum' należę więc i wyrazić to swoje odczucie mogę...

Oczywiście. Ja przez "uniwersum" rozumiem raczej dopuszczalne tematy i formy,
ale rzeczywiście rozumiem, że takiej formy  nie akceptujesz.

> cóż Marcin - zgodzisz się chyba, że 'ten pan' ma zabarwienie pejoratywne,
> szczególnie w takiej sytuacji i w odniesieniu do takiej osoby.

A tu już nie wiem czy tak było. Mnie się nie wydaje, żeby miało takie
zabarwienie. Może zapytajmy Marcina?

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski  parasol(at)harcerstwo.net
56 WDW "Nieprzemakalni" Hufiec ZHP Warszawa-Żoliborz
http://arkadia.harc.pl/nieprzemakalni/
Nie wolno kaniać się okolicznościom,
A prawdom kazać by za drzwiami stały (Cyprian Norwid)