Re: [Czuwaj] Ruch mlodych dla mlodych - bylo: Wędrownicy na Zjezdzie

Marek Jedynak marek_jedynak w o2.pl
Czw, 21 Kwi 2005, 13:18:24 CEST

Grzegorz napisal:
> bardzo cieszę, że ten pion się tak znakomicie rozwija, natomiast
nie powinien być on uprzywilejowany kosztem innych. Instruktorzy
pionów zuchowego, H i HS ci którzy czynnie pracują z młodzieżą, też
są w większości młodzi (poniżej 30) a na pewno ich służba jest
cięższa i bardzej odpowiedzialna od kogoś kto jest "tylko" wędrownikiem.
wędrownikami, od kadry instruktorskiej w wieku wedrowniczym od
wędrownikow!!! bo to zupelnie inna rzecz
kadra jak kadra, nie wazne w jakim wieku, ale ma w tej chwili prawo
wybierac delegata (zarowno Z, H, HS i W) a wędrownik moze sie tym
interesowac, a nie miec prawa wyboru ani czynnego, ani biernego,
wiec dlaczego nie umozlwic mu udzialu w zjezdzie lub obradach, jak
ma cos z sensem do powiedzenia???

Grzegorz napisal tez:
> Ja w tym roku skończyłem 30 i się czuję bardzo oburzony tym
pomysłem. Także w imieniu moich przyjaciół z tego samego pokolenia -
instruktorów którzy mają 31 32, 33 lata i albo są wciąż drużynowymi
i szczepowymi (dobrymi), albo pomagają teraz następcom kształcąc
ich, tworząc namiestnictwa i inne zespoły na pioziomie hufca.
Jeszcze się nie czujemy zgrzybiałymii starcami i na pewno nie
blokujemy pola do rozwoju młodszym - raczej mamy do młodszych
> żal, że zbyt wolno nas zastępują. Ale nie chcemy też jesszcze
lądować na śmietniku historii. :-((((
pola do rozwoju to nawet jak bedziesz posiadal tylko bierne prawo
wyborcze, to mlodzi cię wybiorą, jezeli masz oczywiscie u nich
autorytet i znasz sie na robocie, oraz czujesz ich klimat (i nie
piję tu do Ciebie, ale do ogółu)

> Poza tym w sytuacji gdy państwo i władze ZHP nakładają na hufce
coraz więcej obowiązków np. w zakresie księgowości, szczerze wątpie
 czy młodzi ludzie bez odpowiedniej wiedzy instytucjonalnej,
naukowej i życiowej będą w stanie podołać obowiązkom chociażby na
poziomie komend hufców.
roku zycia!

Marek