Re: [Czuwaj] Ruch mlodych dla mlodych - bylo: Wędrownicy na Zjezdzie

Marcin Skocz hrskocz w harcerstwo.net
Pią, 22 Kwi 2005, 10:35:49 CEST

>Mają wpływ. To oni, młodzi, stanowią większość w
>hufcach. To oni wybierają
>"staruchów" na zjazd.

Problem polega jednak na tym, że to nie do końca działą tak jak piszesz.

Po pierwsze większość nie jest zbyt duża. Po drugie, jak nikt ich nie
informuje jakie mają prawa, to stają się biernymi słuchaczami. W efekcie
bezwolnie głosują za tym co znają.

>IMHO nikt poniżej 18 lat nie powinien byc >instruktorem, i mieć wpływu na
>władze ZHP (nie mówię tu o władzach szóstki zuchowej
>itp.). Brak odpowiedzialności - więc i brak głosu.

O ile z pierwszą częścią mógłbym się zgodzić - wytłumacz mi proszę dlaczego
odpowiedzialność ma być warunkiem do posiadania głosu?
Bo jeśli to taki ważny warunek - to może zastosujmy go w państwie? Głos
tylko dla urzędników państwowych i samorządowych...?

>Jak będzie wyglądął Związek - zarządzany prze 18-25 >latków? Ciekawe...
>Może, (...)

Nie krzycz, słyszymy.
Nie wiem skąd u Ciebie takie przekonanie o indolencji młodych i czemu pomimo
wielu wyjaśnień nadal stawiasz młodych w opozycji do starych. Za dużo
Mickiewicza.

Zwróć uwagę, że jeśli młodzi nie są szkoleni wcześniej, to i potem będą
borykać się z problemami w ten sam sposób. Bo wiele powiedziano o
doświadczeniu i jego roli, ale jednocześnie próbujesz "chronić" młodych
przed zdobywaniem takowego...

pozdrawiam
Marcin Skocz

:)