Re: [Czuwaj] Wędrownicy na Zjezdzie

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Pią, 22 Kwi 2005, 11:50:27 CEST

----- Original Message -----
From: "T.Rex" <trex w harcerstwo.net>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, April 22, 2005 12:33 AM
Subject: Re: [Czuwaj] Wędrownicy na Zjezdzie

> Do mojej poprzedniej wypowiedzi chciałbym jeszcze dodać, że uczestnictwo
> wędrowników w zjeździe ma byc zwieńczeniem ich udziału w programie "Młodzi
> Wyborcy", który zakłada aktywizację wędrowników i młodej kadry
> instruktorskiej do śwadomego i odpowiedzialnego udziału w życiu ich
> środowisk harcerskich.

Piękna idea, i szkoda że od jej przedstawienia nie zaczęła się ta dyskusja.
Ale rodzą sie kolejne pytania:
Czy ten program się już zaczął? Kto może w nim wziąć udział? Jaki jest koszt
i czasochłonność udziału w tym programie? Czy wędrownicy z mojej drużyny
mogą w nim uczestniczyć?

> Przez świadomy i odpowiedzialny udział rozumiem tu posiadanie odpowiedniej
> podstawowej wiedzy o refułach organizacyjno-prawnych jakie obowiązują w
ZHP,
[...]
>Chcemy przeprowadzone wrsztaty
> wydobyły z marazmu tych młodych wyborców, którzy nie rozumi

Już dh. Dominik i Czesław mnie uprzedzili, więc tylko dopiszę się do
poparcia dla ich propozycji: to zbiórkom yborczym i zjazdom sprawozdawczym
trzeba "pomóc". Tam się dzieje źle, tam młodzi instruktorzy nie chcą
zabierać głosu, tam się wybiera zawszy tyych samych sprawdzonych. Wsparcie i
wydobycie z marazmu, uświadomienie praw płynących z demokreacji,  byłoby
potrzebne chyba przede wszytskim
młodym instruktorom już na
etapie zbiórek wyborczych

Inaczej cały ten program niestety będzie wyglądać  na jakąś grantową ściemę,
żeby pokazać komuś (Europie, WOSM-owi?) że w ZHP promuje się demokrację. Tak
jak dekoracyjne "młodziezowe sejmy" czy "młodzieżowe rady miast" które w
latach 90-tych były modne.
Jeżeli owi wędrownicy adepci demokracji  pojadą
na zjazd i zobaczą tam tłumy wąsatych dziadów w marynarkach "leśnik" oraz
panie w szarych garsonkach, zobaczą dym papierosowy i poczują opary
alkoholu, oraz wyczują naczelną wolę zjazdu - utrzymać etaty i stanice - to
mogą się do demokracji srodze rozczarować. Albo się nauczą że właśnie tak
się robi i tak ma wyglądać ZHP.