[Czuwaj] Nasz wizerunek

Rafal.Suchocki w pse.pl Rafal.Suchocki w pse.pl
Wto, 26 Kwi 2005, 09:58:18 CEST

-----Original Message-----
From: Aleksander Senk [mailto:senk w post.pl]

>(nie chce, zeby mi znowu ktos demagogicznie zarzucal, jak to sie dzialo
>ostatnim razem,
>ze proponuje harcerstwo tylko uczniom elitarnych liceow... ale nie da sie
>ukryc, ze tam
>moze byc najwiecej potrzebnych nam ludzi)

Co doskonale skasuje jakiekolwiek harcerstwo poza ośrodkami miejskimi. Z
częścia twoich argumentów Olku się zgodzę, niemniej niektóre budzą mój
sprzeciw,

>Juz kiedys pisalem, ze musimy sobie stworzyc profil kandydata do
>harcerstwa. Profil wyrazniejszy niz ten, ktory mowi, ze "ma chciec
>przestrzegac PiPH".
>Kto to powinien byc? Mozna rzucic kilka cech: osoba chcąca sie doskonalić,
>lubiaca aktywny wypoczynek na lonie przyrody, lubiaca wyzwania, poszukująca
>swojego miejsca na swiecie, aktywna, chcąca zmieniac swiat, kontestujaca
>dzisiejszą rzeczywistosc polityczno-spoleczno-ekonomiczną itp. Itd.

Mam wrażenie Olku, iż wedle tak przyjętych kryteriów, nasza organizacja
ograniczyłaby się do kilku  drużyn. Kryteria które stawiasz, dla mnie są
środkowymi lub końcowymi w procesie wychowawczym.

Nie chcę aby ktoś mi zarzucał, iż proponuje harcerstwo masowe, klaso-druzyny
itd. ;-) niemniej tak daleko idący elitaryzm, byłby dla mnie końcem tej
organizacji.

--
s00hy
Hufiec Warszawa Praga Północ