[Czuwaj] Nasz wizerunek

czarna13 w alte.pl czarna13 w alte.pl
Wto, 26 Kwi 2005, 10:46:20 CEST

From: "Aleksander Senk" <senk w post.pl>

> A o konserwatywnym buncie mlodych wiele ostatnio pisze Hanna
Swida-Ziemba*.
> A my tymczasem, w harcerstwie, mamy najwiecej glsow, ze powinnismy pojsc z
nurtem
> liberalnych przemian.. Czyli znowu jestesmy kilka lat za tym, co sie
dzieje wsrod
> mlodziezy. (a zwlaszcza inteligentnej i wrazliwej mlodziezy).

Jedynie słusznej młodziezy, chciałoby się rzec... :-D
Swoją drogą interesujące, jak popularne, szczególnie u nas jest utożsamienie
"liberalizmu" z wszelkim złem świata. Przypomina to trochę szukanie ofiary,
którą można obciążyć wszystkim...
A czyż nie jest to swego rodzaju konformizmem intelektualnym? :->

Ale, co tam:
1. Chetnie  usłyszę co masz na myśli, mówiąc o" nurcie liberalnych przemian"
2. Chetnie zapoznam się z tezami Świdy-Ziemby, jeśli oczywiście dysponujesz
jakimś linkiem do stosownej publikacji...
3. A tymczasem mały cytacik ;-):
"Nigdy nie dość powtarzać, że nie istnieje nic bardziej obfitującego we
wspaniałe rezultaty od sztuki wolności i że jednocześnie nie ma nic
trudniejszego niż uczenie się jej".
Alexis de Tocqueville

Pozdrawiam :-)
Maciek Syska