[Czuwaj] Nasz wizerunek

marcin majcin w autograf.pl
Wto, 26 Kwi 2005, 19:51:23 CEST

Aleksander Senk napisał(a):

>Juz kiedys pisalem, ze musimy sobie stworzyc profil kandydata do harcerstwa. Profil
>wyrazniejszy niz ten, ktory mowi, ze "ma chciec przestrzegac PiPH".
>Kto to powinien byc? Mozna rzucic kilka cech: osoba chcąca sie doskonalić, lubiaca
>aktywny wypoczynek na lonie przyrody, lubiaca wyzwania, poszukująca swojego miejsca na
>swiecie, aktywna, chcąca zmieniac swiat, kontestujaca dzisiejszą rzeczywistosc
>polityczno-spoleczno-ekonomiczną itp. itd

Rzuciełś kilka cech, fajnie, teraz przełóż to na język odpowiedni dla 6
i 10 latków, bo w tym wieku rekrutuje się znaczną część, jeśli nie
większość harcerzy, i przy okazji powiedz na jakiej podstawie
stwierdzisz, że ten czy inny 6 latek do harcerstwa się nie nadaje.

Po mojemu, to możemy okreslac jaki zestaw cech npowinien miec harcerz
"na wyjściu" z organizacji, a nie na wejściu.
Na wejściu nalezy sie zastanawiać czym przyciągnąć młodego człowieka do
harcerstwa, aby korzystając ze stosowanych przez nas narzędzi osiągnąć
zakładany rezultat.

Marcin Wojtczak