Re: [Czuwaj] książeczki

Czw, 11 Sie 2005, 13:04:49 CEST

---- Original Message -----
From: "hm. Rafal M. Raniowski HR" <rafal w harcerz.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, August 11, 2005 8:13 AM
Subject: Re: [Czuwaj] książeczki

> ja widze tu inny problem. Jestesmy organizacja spoleczna i ksiazeczka
> harcerska, czy instruktorska, czy legitymacja zuchowa jest _dowodem_
> przynaleznosci do niej i tak samo jak _odznaki organizacyjne_ powinna byc
> rozprowadzana droga _organizacyjna_. Wtedy mielibysmy pewnosc, ze to co
> dany zuch, harcerz, instruktor ma wpisane w legitymacje / ksiazeczke jest
> rzeczywiste i jest to czlonek naszej organizacji.
>
> Ja problem widze szerzej - dzis mozna sobie kupic krzyz harcerski i
> ksiazeczke w skladnicy. I jest sie harcerzem. No bo czemu niby nie?

Generalnie: mam w T. przynajmniej jedną grupę ludzi, przedstawiających sie
jako "druzyna harcerska ZHP". Noszą mundurki, krzyże, tyle, ze... miejscowa
KK nic o nich nie wie. Sprawdziłem, gdy napotkałem nieznana mi druzynę na
uroczystościach miejskich. I co teraz? przecież każdy może kupić sobie
mundurek, wszystkie odznaki organizacyjne i je nosić.

Z innej beczki - zastanawiam się na spełnieniem "obywatelskiego obozwiązku"
i poinformowaniem WOSMu, że jego odznaki organizacyjne ZHP rozprowadza bez
kontroli. Zachęcam wszystkich [czuwających] do spróbowania zakupu oficjanej
plakietki materiałowej WOSM (mundurowej) w ich sklepie internetowym. I
przeczytania, co oni na ten tema sądzą. Tymczasem w Polsce...

> 1) Opracowaniem jednej ksiazeczki / legitymacji organizacyjnej tak dla
> zucha, harcerza, harcerza starszego, wedrownika i instruktora.

Popieram! Jedna książeczka służbowa dla wszystkich!

> 2) Rozprowadzaniem ksiazeczki / legitymacji i odznak droga organizacyjna.

Tak! Tak! Tak!

> 4) Uregulowaniem kwestii wreczania ksiazeczki / legitymacji.

Ależ to jest uregulowane... :) Z tym, ze jak większosć przepisów w ZHP -
niedokładnie.

> Jesli ktos bedzie zaiteresowany to moge rozwinac punkty po kolei.

Zgadzam się z Toba całkowicie, ale chętnie bym zobaczył Twoje rozwinięcia.

Pozdrawiam

DJD