[Czuwaj] podejmowanie i świadomość decyzji

Przemysław 'Chaber' Chabros chaber w uznam.net.pl
Czw, 15 Gru 2005, 15:37:49 CET

On Cz, Grudnia 15, 2005 11:04, Michał Górecki wrote:

> Olek, może to jest na prawdę tak, że ZHP chce iść w innym kierunku. I
> nie jest to jakiś błąd systemowy, czy wypaczenie idei,  tylko po prostu
> inny kierunek? :)

Politologia uczy ze zdolność grupy do podejmowania decyzji jest tym
niejsza im wieksza jest grupa, wynika to z tzw. 'syndromu myślenia
grupowego'. Który wykorzystywał Goebels ojciec propagany masowej ("Nie
jest ważne co myślą, ważne jak nimi kierować") system byl wykorzystywany
zawsze przez aparat władzy :) np.: "Pomożecie - pomożemy - NO i oto
chodziło" lub też przez liderów, wodzów, ect. Idol ze sceny mówi
klaszczemy i wszyscy klaszczą. Jurek mówi siema, i wszyscy mówią siema.
Komendat hufca mówi regulamin GKi jest do du** i wiekszosc tak mysli. Po
prostu nikt nie chce odstawać od stada w którym się dobrze czuje - wiec
nie zawsze mysli o tym co sie dzieje tzw. masa polityczna.
I teraz ZHP spełnia wszystkie politologiczne wymogi. Więc moze Michale
stwierdzić że góra narzuca i reszta - po prostu nie ma wyboru podswiadomie
się zgadza. Ośrodki sprzeciwu beda zawsze traktowane jako 'alieny'.
Przykładem może byc prowadzenie nowej grupy wiekowej, naramienika, 6
stopniowego systemu stopni. Można mowić o konsultacji i dysktusji ect. Ale
to jest tak jak mówił L.Wałęsa "z jednego garka to ja moge kartofle
wybierać" po prostu oficjalnie nie ma sprzeciwu bo nikła jest swiadomość
grupy jako ZHP (nie na spotkaniu w GK tylko "w ZHP") jest za niska na
dyskusje wiec liczy sie tylko z ofcijalnym stanowiskiem.
Na szczęscie są tacy co się buntują, komentują pokazuja swoją wizje. Więc
czesto jest tak ze nie barwnie się różnimi a robimy odcienie jednego
koloru danego już nam. Choć czasem pojawiają sie kolory inne

--
Pozdrawiam i Czuwaj!
pwd. Przemysław "Chaber" Chabros HO