Re: [Czuwaj] wieś a ZHP

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Wto, 8 Lut 2005, 15:37:44 CET

----- Original Message -----
From: "czesiek.harcerstwo" <czesiek w harcerstwo.net>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, February 08, 2005 2:21 PM
Subject: Re: [Czuwaj] wieś a ZHP

:)

> Oczywiscie że ciężko byłoby obecnie znaleźć jakiś wyłącznie "wiejski"
> hufiec.
> Spis jednak rozróżnia drużyny "miejskie" i "wiejskie".
> Sądzę że można pokusić się na wyodrebnienie
> kategorii hufców "nie-miejskich" czyli takich
> w których drużyny deklarujace sie na spisie jako "wiejskie",
> stanowią np. ponad 50 (60?) %
> Być może sie mylę, ale sadzę że ta "kategoria"
> ma jednak swoją, wyraźną, specyfikę.
> Co o tym sądzisz ?

Nie jestem do tego przekonany.
Oczywiście w spisie można jeszcze wiele rzeczy wyodrębnić, aczkolwiek
obawiam się, że to akurat służyłoby wyłącznie celom statystycznym.
Ewentualnie udowadnianiu, jacy to delegaci z hufców miejskich inaczej są
nieprzygotowani i twardogłowi.

A wracając do wątku delegatów, to moim zdaniem na ostatnim Zjeździe
faktycznie większość była nieprzygotowana a część zastraszona (wiem, że to
głupio brzmi, ale takie miałem wrażenie). Niewielu raczyło przeczytać
projekt statutu, nie mówiąc o propozycjach innych uchwał. Ale tacy dziwni
delegaci z dużych, miejskich hufców również się trafiali (chyba, że za
miejskie uważać tylko Warszawę, Kraków i Gdańsk, bo z nimi było trochę
lepiej).

W czasie Zjazdu miałem inną "roboczą" teorię: jaki hufiec, taki delegat. Z
hufców spełniających minimalne kryteria obecnej instrukcji trafiali się IMHO
lepiej przygotowani delegaci. Nie wiem, czy to prawda - nie prowadziłem
badań. Ale jeśli tak, to należy pracować nad tym, żebyśmy mieli dobre hufce
i wtedy delegaci też się nie będą kompromitować.

Pozdrawiam!

Krzysiek

3 minuty z Niemcami i USA za zlotowke? Tylko z Halo! 0708-108-107
>>> http://link.interia.pl/f184a <<<