[Czuwaj] Awans i inne, bylo: HARCERSTWO NA PROWINCJI

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Śro, 9 Lut 2005, 01:31:58 CET

----- Original Message -----
From: "Marek Jedynak" <marek_jedynak w o2.pl>
To: "&quotLista dyskusyjna harcerek i harcerzy.&quot"
<czuwaj w listy.czuwaj.net>

> A poza tym często spotykam w mojej chorągwi instruktorów, którzy strasznie
> chcą naprawiać... byle nie u siebie. Chcą kształcić na poziomie chorągwi,
> ale kursu drużynowych nie poprowadzili (nie mówiąc już o tworzeniu
> hufcowego zespołu)/ciach?

Pisałem o swojej chorągwi, ale widocznie problem jest nie tylko u nas
spotykany :)

> Nie rozumiem! Jednocześnie piszesz, że ZHP nie ma wpływu na awanse a
> później, że sami dyrektorzy przychodzą po kwity?
> Nauczyciele realizują plany samorozwoju a później dokumentują realizację
> planu. Jak wpiszą sobie zorganizowanie grupy oazowej, to idą po papier do
> proboszcza, jak napiszą, że będą prowadzić drużynę, to potwierdzenie
> wypisywać będzie komendant hufca.
> Nie rozumiem, z czym chcesz walczyć.

Hmm... Niewiele poradzisz. Jeśli nauczyciel był mianowany rozkazem
Komendanta Hufca, to poświadczenie dyrektora jest wystarczające. W końcu
drużyna była na jego terenie i miał prawo napisac opinię o jej działalności.
Tak jak o kółku PTTK w szkole (pracuje na terenie szkoły, więc może napisac
opinię nie licząc się specjalnie ze zdaniem zarządu powiatowego, dajmy na
to).
Jedyny sposób, to uważne mianowanie na funkcje. Już od paru miesięcy wszyscy
drużynowi muszą (!!!) być przeszkoleni. To może utrudnić fikcyjne
przekazywanie drużyn (w hufcach, które się tym nakazem przejęły).
A jeśli drużyna jest tylko na papierze, to ją szybko rozwiązywać.
Bo tylko jeśli dyrektor poświadczył w opinii nieprawdę można interweniować i
nawet (w szczególnych przypadkach) doprowadzić do unieważnienia przyznania
kolejnego stopnia awansu.
Poza tym w Waszej chorągwi w zespole, który ogląda papiery kandydatów na
nauczyciela dyplomowanego jest (była w tamtym roku) przynajmniej jedna
instruktorka z brązową OKK ;)

Dobranoc!

Krzysiek

Poznaj swoja przyszlosc...