[Czuwaj] Praca dla harcerki / instruktorki

Marcin Skocz hrskocz w harcerstwo.net
Czw, 13 Sty 2005, 20:35:02 CET

Przepraszam, wiem że OT, ale nie mogę nie odpisać....

>Zgadzam się z g00rkiem, ze zyjemy w panstwie >nadopiekunczym,

Oczywiście lepszy jest według Ciebie system bez ubezpieczeń i powszechnego
dostępu do opieki medycznej i wykształcenia? Bo innych przejawów
"nadopiekuńczości" nie widzę..

>a prywatnie (bron Boze nie jako >instruktor !!!:)
>dodam, ze ta cala UE to kolejny socjalistyczny burdel.

To kolejny nadużywany slogan.
Wypada (prywatnie, ale jako instruktor też) najpierw zapoznać się ze
znaczeniem słów, a potem dopiero szastać hasłami.

> A teraz konkret:
> co powinno być priorytetem - prawa jednostki, tak jak w Europie, czy też
> dobro społeczeństwa, jak w niektórych azjatyckich państwach np. w
> Singapurze ?  :)

Gdyby rzeczywiście dobro społeczeństwa było naczelnym miernikiem - opinia
sprzedawcy/pracodawcy nie miałaby żadnego znaczenia. Tak samo zresztą jak
kogokolwiek innego - problem w tym, że interes społeczeństwa nie ma twarzy.
Polecam strony Amnesty Internationa, Freedom House, Human Right Watch -
bardzo łatwo znaleźć tam przykłady państw i konkretnych sytuacji gdzie
przedkładały one interes społeczeństwa nad prawa jednostki (vide Kurdowie
czy Ormianie w Turcji).

Jednocześnie warto zwrócić uwagę, ze w systemie gdzie podstawą jest tylko
wolność jednostki - też oczywiście dochodzi do niezbyt rozumnych sytuacji.
Wtedy np. pojedyńczy pracodawca może zatrudniać kogo chce. Okropne, prawda?
Np. nie lubię kobiet, to nie zatrudnię ich w szkole której dyrektoruję...

pozdrawiam
MArcin Skocz
jeszcze raz przepraszający za OT - ale może jednak nie tak bardzo (starałem
się w każdym razie jak najkrócej).