[Czuwaj] WOSM, nasz wizerunek

g00rek g00rek w wp.pl
Sob, 29 Sty 2005, 12:23:57 CET

Dnia 29 stycznia 2005, grzegorz wystukał(a) na klawiaturze co następuje:

g> tylko, że ZHP jest stowarzyszeniem wychowawczym...,

No właśnie... I to na pierwszym miejscu.
Jak zwykle w tym temacie pojawiły się głównie emocje, no oprócz dość
konstruktywnych wypowiedzi Radka.

Ale ja nie chciałem tym razem dyskutować o tym, czy patriotyzm tylko
przez militaryzm, bo jak zwykle tylko zetrą się nasze poglądy i tyle
(choć niedługo temat odgrzeję, wrzucając do spóły z s00hym dość
ciekawy tekst z początku ubiegłego wieku :P )

Ja się pytam - co w takim razie robimy w WOSMie znając ich pogląd na
ten temat? Chciałbym zapytać co wogóle robimy w skautingu z takimi
poglądami znając zdanie BP na ten temat - ale OK, wszystko ewoluuje,
możemy się różnić od pierwotnej idei skautowej i mogliśmy pójść w
innym kierunku. Ale co w takim razie z WOSM?

Wiecie, kolejny Zjazd się zbliża, a my ciągle olewamy ten temat. Bo za
trudny. A ja chcę wiedzieć w jakiej organizacji jestem.
I jaka ona ma być. Powiem szczerze - bliżej mi do tego skautowego
pojmowania patrioztymu, niż naszego dyżurnego "tan tara dej" ze
sztandarami w dłoniach.

***

I śmieszy mnie to tradycyjne pojmowania skautów (w sensie tych
paskudnych kolorowych ludków z zachodu) którzy nie potrafią zrobić
nawet porządnej wojskowej pobudki :)

No tak oni na przykład tylko bawią się w pracę w wioskach w Arfyce
północnej, w jakiś kolorowych fatałaszkach, podczas gdy my na prawdę
służymy Ojczyźnie pilnując zniczy na baczność w
Prawdziwie_Harcerskim_stroju_W_Plamy <rotfl>

Proszę, darujmy sobie te stereotypy. DOBRE drużyny skautowe potrafią
zrobić na prawdę wiele. Bez krzyku. Bez ustawiania drużyny w szeregu.
Bez padnij. Bez musztry. Wykorzystują do tego coś takiego jak system
zastępowy. Polecam - fajna sprawa :P

hough.

---
hm. Michal 'g00rek' Gorecki, H.R.
Szczep 84 WDHiGZ "Knieja"
Hufiec Warszawa Praga Północ

"Nie ma sensu stać w miejscu. Trzeba wybrać - postęp,
albo stanie w miescu. Idźmy naprzód - z uśmiechem na ustach!"
Robert Baden-Powell "Aids to Scoutmastership"