ODP: [Czuwaj] Ciaganie do kosciola; bylo:Nasz wizerunek + patriotyzm

Andrzej Rolewicz harc38 w op.pl
Czw, 5 Maj 2005, 17:45:50 CEST

Użytkownik Dominik Jan Domin <djdomin w biol.uni.torun.pl> napisał:
(odpowiadajac na moj post)

>Okresy przejściowe - IMHO - to patologia, z której jak najszybciej należy
>wyjść. Określić cel, "to, co ma byc po okresie przejsciowym" - i zabrać się
>natychmiast do roboty. Mamy już 16 lat okresu przejsciowego. Ile jeszcze?
>
>Bez lodów dla tych, którzy nie idą do kościoła. Bo jakim prawem wierzący
>mają być KARANI za wybór Boga? Bez atrakcyjnych zajęć, za to z opcją służby
>zastępczej za tych, co chcą iść, ale np. mają służbę w kuchni czy na warcie.
>
>Z normalnymi zajęciami, z normalnymi tradycjami, z wiarą jako normalnym
> [...]

mam pytanie:
* czy ktos "oficjalnie" nad tym pracuje ?
* a moze jest jakas wizja, o ktorej nic nie wiem ?

musze powiedziec, ze jestem na troche niepewnym gruncie - staram sie powaznie (chociaz bez przesady!!!) podejsc do hasla "Sluzba Bogu", pewne "instrumenty metodyczne" juz u nas funkcjonuja ale...
co tu duzo gadac - odczuwam potrzebe porozmawiania o tym, jak powinno/mogloby to wygladac a nie wiadomo gdzie sie zwrocic...

moze wiecie cos, albo macie jakies wlasne doswiadczenia ?
(wiekszosc znanych mi srodowisk traktuje sluzbe Bogu doslownie jako prywatna sprawe swoich harcerzy i ogranicza sie co najwyzej do mszy w niedziele i swieta)

pzdr
Andrze Rolewicz
ZHP Czluchow