Re: Re: [Czuwaj] wybory delegatów

dorota_calka w poczta.onet.pl dorota_calka w poczta.onet.pl
Wto, 17 Maj 2005, 10:57:22 CEST

Użytkownik Sławomir Waś napisał:

>Mam nadzieję, że w tym konteście odniesie się do opisywanych na liście
>wyników swojej zbiórki wyborczej.
>Być może w tej wypowiedzi pojawi się jakaś ciekawostka typu: wycięliśmy
>Żoliborz bo np. Grześ Całek jest naszym jedynym i najlepszym kandydatem do
>RN, po co ma więc zajmować komuś stołek delegata.

Witam

pragnę ustosunkować się  do wypowiedzi, które pojawiają się od wczoraj na
liście, a dotyczą zbiórki wyborczej hufców Żoliborz i Mokotów, jestem bowiem
jedną z osób wybranych na delegatkę na Zjazd.

Przede wszystkim chcę podziekować  instruktorom obu hufców, którzy oddali na
mnie głos. Chcę tez powiedzieć, że wierzę, że instruktorzy hufca Mokotów
oddali swoje głosy zgodnie z sumieniem a nie parytetem hufca. Określenie
"wycinać" wydaje mi się tutaj stanowczo nieodpowiednie.  Mogę zapewnić, że w
hufcu Mokotów, nie była prowadzona żadna polityka mająca doprowadzić do
głosowania na konkretnych kandydatów. Nikt nikogo nie namawiał, nikt nikogo
nie przekonywał, że ktoś jest lepszy od kogoś innego. Jest natomiast jedna
bardzo ważna rzecz, którą Komenda Hufca zrobiła - rozmawiała z
instruktorami, tłumaczyła i przekonywała, że obecność na zbiórce i głos
każdego instruktora jest ważny!!!. Myslę, że to właśnie jest lekcja
prawdziwej demokracji, że młodzi instruktorzy przyszli na zbiórkę wyborczą,
wysłuchali prezentacji kandydató w i samodzielnie oddali głos.

Ja osobiście przygotowałam się do prezentacji i starałam się merytorycznie
przekonać głosujących, że mój udział w Zjeździe nie będzie przypadkowy, że
sprawy Związku są dla mnie ważne, i że po prostu bardzo chcę zostać
delegatem na najbliższy Zjazd. I dziś nie ukrywam, że bardzo cieszę się że
zostałam wybrana (nawiązując do wcześniejszej wypowiedzi Grzegorza też chcę
powiedzieć że fałszywa skromność jest mi obca).

Ponadto, odnosząc się do wypowiedzi moich poprzedników, nie widzę nic
niemoralnego w takiej postawie. Cóż bowiem jest złego w tym, że są
instruktorzy, którzy otwarcie mówią o swoim zaangażowaniu w sprawy całego
ZHP, że otwarcie mówią o o swoim działaniu na rzecz zmian? Delegaci nie
zagłosowali sami na siebie, potrzebowali głosów instruktorów. Dlatego
jeszcze raz dziekuję im że przyszli i że oddali na mnie swój głos. Będę
starała się wykorzystać Wasze zaufanie jak najlepiej potrafię.

hm Dorota Całka

Hufiec Warszawa Mokotów