rejony głosowania = Re: [Czuwaj] wybory delegatów

Czw, 19 Maj 2005, 08:48:58 CEST

----- Original Message -----
From: "Radek Topolski" <r_topolski w poczta.onet.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, May 19, 2005 3:40 AM
Subject: Re: [Czuwaj] wybory delegatów

> Póki co mamy ordynację większościową - co faworyzuje większe hufce w
każdej
> sytuacji. Ale standardy demokracji to akceptują. Można natomiast pomyśleć
> kiedyś o ordynacji proporcjonalnej - aby i małe hufce miały swój głos.
>
> Kwestia "znania" i "nie znania" kandydata. Jeśli ktoś chce kandydować -
musi
> prowadzić swoją kampanię wyborczą - nie w swoim hufcu lecz w swoim okręgu
> wyborczym czyli - rejonie. To również standard demokracji.
>
> A teraz druhu Pawle mam taką propozycję:

> [...]

Jaka jest teraz ordynacja taka jest.

Ostatnio w rozmowie kilku instruktorów zrodziła sie koncepcja
chorągwianych rejonów (list) wyborczych
oraz  conajmniej 2-hufcowych rejonów GŁOSOWANIA

Oznaczałoby to w praktyce głosowanie proporcjonalne.

Głosowanie wyłącznie tajne,
nadzór nad głosowaniem: przedstawiciele każdego z hufców rejonu gł. +
prełnomocnik KCh

Jedna choragwiana lista pozwala na mozliwość zaistnienia
"koalicji mikrusów"
ponadto daje mozliwość zaistnienia pogladów
"struktur poziomych" np. chorągwianych RPM
co m.in. zmiejsza "zaściankowość" delegatów

Wymusałoby to na kandydatach konieczność
prezentacji prawie w kazdym hufcu
bo to że "doskonale znają mnie w moim hufcu"
choćby duzym, moze już nie wystarczyć.

Tyle w dużym skrócie

Czesław