[Czuwaj] Czy to jest zgodne z Ordynacją? I demokracją?

Pią, 20 Maj 2005, 11:34:40 CEST

Dnia piątek, 20 maja 2005 11:07, Aleksander Senk napisał:

> Moim zdaniem zapoznawać sie z problemami trzeba dzieki analizom, kontaktom
> z ludzmi, wlasnej aktywnosci poznawczej i na podstawie takiej wiedzy oraz
> wlasnego doswiadczenia decydować o tym, co dla ruchu lub organizacji jest
> najlepsze. A tego dokonywać powinni, moim zdaniem, jak najbardziej
>doswiadczeni i wybitni instruktorzy.

OK, rzeczywiście, ja też rozumiem, że nie jest w ogóle możliwy taki układ, że
wszystkie problemy i sytuacje będą reprezentowane przez konkretną osobę
znającą je z autopsji.

Natomiast z własnego doświadczenia wiem, też jak trudno jest odczytać ze
statystyk i analiz POWODY problemów i im zaradzić. Wydaje mi się, że analiza
spisu naszego hufca nie ujawnia żadnych problemów, dopiero zapoznanie się z
opiniami komendy dałoby jakiś obraz i teraz jeszcze trzebaby tę sytuację
zrozumieć i umieć to jakoś umieścić w Zjazdowych uchwałach. Zaiste trudna to
praca, szczególnie dla osoby, która się z taką sytuacją nigdy nie spotkała.
Czeka więc moich delegatów nie lada wyzwanie, które jak słyszałem podejmują!

No i wniosek czerpię z tego też taki, że prócz składnej mowy, orientacji w
procedurach, pewnej wiedzy ogólnej o organizacjach non-profit, doświadczenia
instruktorskiego, dobrej postawy harcerskiej etc. zwracać powinienem uwagę na
to czy kandydat na mojego delegata posiada kompetencję, którą Carl Rogers
nazywał "empatycznym zrozumieniem".

> Reprezentowanie kazdego srodowiska nie jest niezbedne, aby jego problemy
> mogly znaleźć oddzwięk w uchwalach. Natomiast delegat, ktory jedzie na
> zjazd tylko po to, zeby zadbac o ten jeden problem swojego srodowiska...
> hmm.. chyba szkoda, bo przeciez bedzie zmuszony podejmowac wiele innych
> decyzji.

Tu się zgadzam, tekiej jednostronności też bym nie chciał.

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski  parasol(at)harcerstwo.net
56 WDW "Nieprzemakalni" Hufiec ZHP Warszawa-Żoliborz
http://arkadia.harc.pl/nieprzemakalni/
Nie wolno kłaniać się okolicznościom,
A prawdom kazać by za drzwiami stały (Cyprian Norwid)