[Czuwaj] Przepisy, opisy, zapisy, standardy...

TOGRO.pl togro w togro.pl
Pon, 7 Lis 2005, 22:42:23 CET

OK. Będzie ogolnie.
Nie wsadza się na 25 lat za kradziez ani nawet za spowodowanie wypadku
drogowego (nawet "pod wplywem").
Wiec nie kaze się wyrzucaniem z organizacji za brak poszanowania zieleni.
Ale każdy kto nie szanuje zieleni, rodzicow, czy przelozonych lamie nasze
Prawo.

I wiem, ze nie możemy porownac Prawa do Kodeksu Karnego, ale to lepiej dla
nas.
W koncu Sady Harcerskie nie mogą wsadzac do wiezienia, a tylko udzielac kar
wewnatrz organizacji.

Ale o takich Sadach wlasnie piszemy - Harcerskich.
Dla tych sądow Prawo Harcerskie powinno być najwazniejsze i od niego powinni
zaczynac.

Instruktor, który lamie wszystkie punkty Prawa Harcerskiego, a nie lamie
prawa cywilnego może być dobrym instruktorem? Nie. Nie może.

Wiec dla mnie Prawo Harcerskie będzie prawem, a nie zbiorem idealow. Bo
ideal to cos, do czego dazymy, a nie osiagniemy tego nigdy. A przestrzeganie
Prawa Harcerskiego jest możliwe i powinno być po prostu wymagane...

Już najbardziej denerwuje mnie, gdy instruktor nie przestrzegajacy Prawa
Harcerskiego uczy mlodszych jak je przestrzegac.
Ale to temat na inna dyskusje...

Pozdrawiam
Tomasz Grodzki
togro w togro.pl