[Czuwaj] O mundurze galowym jeszcze i ciut dalej o krawacie ikoszuli

Jerzy Łukaszewicz jerzy.lukaszewicz w zhp.lublin.pl
Wto, 29 Lis 2005, 16:36:04 CET

----- Original Message -----
From: "Dominik Jan Domin" <djdomin w biol.uni.torun.pl>

> Na wielkie gale kiedyś nasza KH sprawiła specjalnie do tegoż pałatki,
> czasem jeszcze ktoś o nich pamięta i harcerze wygladają tak, jak powinni.
Oj.... mam wątpliwości, czy wyglądają jak powinni. Właśnie w naszym Hufcu
trwa dyskusja, czy nasza DR powinna wystepować w pałatkach. Zdania są
podzielone, nie po równo bo jest nas pięciu. Ja jestem przeciw pałatkom na
imprezach oficjalnych. Pałatki są dobre na obozie, dla wartownika. A nie na
defiladę w centralnym punkcie miasta. Dodać jeszcze tylko kapelusik i piórko
i wypisz wymaluj, Strzelcy Podhalańscy!

> Ach. Może róznica poglądow? Bo często widuję druhny, tak jakby ta grasonka
> była szyta ... na faceta. Po prostu źle leżą. Zwłaszcza w połączeniu z
> kapelutkiem
Zgodzę się, że problem leży w jakości wykonania. Podnieśmy więc jakość, ale
nie rezygnujmy.

> Skoro jest juz jaśniejsza koszula - grubsze i ciemniejsze portki długie -
> czego brakuje?? Zmiany chusty na krawat (tak KRAWAT winien być, ale w
> jednym charakterystycznym wzorze
Chyba i tak jest. Granatowy z lilijkami. I niech tak zostanie.

> Tylko - czy koszula instruktorska nie może byc analogiczna do koszuli
> harcerskiej czy wędrowniczej?? To znaczy - czy nie może byc to jeden i ten
> sam element - raz noszony z krawatem na impreze odicjalna, a raz z krajka,
> a raz z chusta na zbiórce??
To chyba będzie trudne. Nie chciałbym w lecie w budynku pocić się w koszuli
mundurowej, a w zimie nakładać pod kurtkę koszulę z krótkimi rękawami. Niech
będzie to do wyboru - tak jak jest teraz.

phm. Jerzy Łukaszewicz
Hufiec Lublin ZHP