[Czuwaj] Garb czy nie ?

Jerzy Lukaszewicz jerzy.lukaszewicz w zhp.lublin.pl
Pią, 14 Paź 2005, 10:20:53 CEST

----- Original Message -----
From: "Aleksander Senk" <senk w post.pl>

> Nie bede z tym dyskutowal (nie pamietam tych 6 nowych katolickich
> tlumaczen... chyba, ze mowisz o calym swiecie? ;-)), ale zwroce uwage, ze
> Dekalog sie nie zmienił. :-)

Nawet dyskusja (bardzo ciekawa) o potrzebie przepraszania czesci
instruktorow nie wywoluje u mnie "przewrotu flakow", jak ponowne
przytaczanie w kolko pewnych stwierdzen bedace dowodem, ze niektore,
znaczace argumenty w dyskusji trafiaja od lat w "intelektualna czarna
dziure". Te usmieszki, to tylko mydlenie oczu ;-)
Olek, ja Cie szanuje. Twoje poglady sa w 90% zbiezne z moimi. Ale nie dawaj
swiadectwa, piszac po raz 10 te same rzeczy, ze jestes w pewnych tematach
skrajnym ortodoksem. Bo ortodoksyjnosc nie idzie w parze ze swiadomym
wychowaniem.

Co do garbu ZHP....
Osobiscie uwazam, ze Zwiazek nie ma za co przepraszac. Byl jedyna
organizacja wychowawcza w komunistycznym swiecie, ktora przetrwala. I to m.
in. dzieki tym ludziom, od ktorych dzis domaga sie, aby przepraszali.
Znakomicie cala sytuacje przedstawil w liscie Radek Topolski.
Przychodzi mi do glowy takie porownanie bardzo osobiste... To tak, jakby
moja babka (RIP) domagala sie swego czasu, przeprosin ode mnie za to, ze
dziadek w czasie wojny uderzyl ja w twarz i przez to pozbawil wzroku.
Ale mam swiadomosc, ze sprawa nie jest jednoznacznie prosta. Ze niektorzy
instruktorzy potrzebuja tego typu gestow, chociaz traktuje to, jako slabosc
tych instruktorow.
Gdybym wiec mial jakis wplyw na to, to biorac pod uwage potrzebe harcerskich
srodowisk "zewnetrznych" i w imie braterstwa, glosowalbym za przyjeciem tego
typu uchwaly. Z jednym zastrzezeniem - po dodaniu sformulowan
przepraszajacych rowniez tych instruktorow, ktorzy w niej zostali i staraja
sie oczyscic szeregi ZHP dzialajac po dzien dzisiejszy. Tych instruktorow,
ktorzy nie obrali drogi emigracyjnej, a wiec tej latwiejszej.
I pod taka uchwala bym sie podpisal.

phm. Jerzy Łukaszewicz
Hufiec Lublin ZHP