[Czuwaj] Garb czy nie ?

adams a.adamski w szpital.koscierzyna.pl
Pią, 14 Paź 2005, 15:16:07 CEST

Wiecie co, przygladam sie tej dyskusji od dluzszego czasu i ogarnia mnie
smutek. Moze powinnismy sie przeniesc na inna planete i rozpoczynac od nowa
cos, co przeciez za xxx lat i tak bedzie lustrowane, de...cos tam etc,
etc.... A smutek moj bierze sie stad, ze ogladam na codzien upadek czegos,
co bylo dla mnie przez wiele, wiele lat (zreszta jest do dnia dzisiejszego)
bardzo wazne. Jakos przestalismy sie zajmowac tym, czym mozemy zachecic
dzieci, mlodziez, nawet doroslych do potraktowania nas powaznie, do brania z
nas przykladu, do przyjmowania naszych idei za cel i sens zycia. Czy na
pewno kazdy z nas ma w sobie cos takiego, co moglby przekazac innym i w co
ci inni beda wierzyli i przyjma za swoje... Potrafimy sie wzajemnie obrazac,
czasem oskarzac, czepiac slowek, osmieszac jeden drugiego; a kim my
wlasciwie jestesmy w codziennym zyciu, ze uzurpujemy sobie prawo do
naprawiania, nauczania, wychowywania. Stad bierze sie moj smutek. Tyle lat
jestem w organizacji, ktora w duzym stopniu uksztaltowala moja osobowosc,
moj stosunek do swiata, moje marzenia. Nigdy nie przyszlo mi na mysl
zastanawiac sie nad tym, czy moj zastepowy, przyboczny, druzynowy itd jest
komunista, liberalem, solidarnosciowcem czy jeszcze kims tam. Oni byli dla
mnie harcerzami i ja staralem sie byc dla innych harcerzem. Nigdy nie
nalezalem do zadnej partii i nigdy nie czulem sie komunistycznym harcerzem
czy instruktorem. Szkoda mi tego wszystkiego, bo czuje, ze gdzies ucieka...
Wybaczcie  te moze zbyt osobiste  wynurzenia
Andrzej