[Czuwaj] Honorowy protektorat

hm. Rafal M. Raniowski HR rafal w harcerz.pl
Wto, 25 Paź 2005, 13:48:46 CEST

----- Original Message -----
From: "Daniel Laskowski" <laskowskidaniel w interia.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, October 25, 2005 1:10 PM
Subject: Re[2]: [Czuwaj] Honorowy protektorat

W Twoim liście datowanym 25 października 2005 (12:18:12) można przeczytać:

> Nie no Bartku, dla mnie to niestety wierutna bzdura.
> Jak mamy budować w Polsce demokrację, jak mamy jej uczyć, skoro
> zabraniamy przynależności do partii politycznych? Przecież w dojrzałej
> demokracji to normalny objaw dojrzałości społecznej. Znowu sprawdzimy
> się do gości ganiających po lesie....

> g00rek

Jak najbardziej zgodze sie z goorkiem. Aczkolwiek potrzeba na ten temat
szerokiej debaty, gdyz w wielu kregach wspolpraca z partiami politycznymi
badz nawet mlodziezowkami jest postrzegana dosyc negatywnie.

--
z poważaniem
Daniel Las.

A ja sie nie zgodze :)

Dla mnie o wiele bezpieczniejsza byla by sytuacja, gdyby wyrobic u naszych
czlonkow zwyczaj zawieszania czlonkowstwa (np. urlop instruktorski), czy
rezygnacja z czlonkostwa, przy aktywnym wspieraniu organizacji. Oczywscie
chodzi o pelnienie funkcji statutowych w partiach politycznych, tudziez
wejsciu do takich organow wladzy jak Sejm, Senat, itp. Uwazam, ze wtedy
organizacja uniknela by szufladkowania typu "komuchy", czy "batmany". Raczej
wspolnie organizacje powinny dazyc do zawiazywania lobby harcerskiego i
wspolnego reprezentowania interesow Polskiego Harcerstwa na forum.

I jakos nie odnioslem wrazenia, ze padly propozycje _zabronienia_
przynaleznosci do partii politycznej, a jedynie sugestia rezygnacji z
czlonkostwa w ZHP, czy jego zwieszenia, w przypadku kandydowania do Sejmu,
Senatu, czy dostania sie do Wladz w danej partii. Czlonkostwo w partii
politycznej - jak najbardziej dla wedrownikow >18. Nalezy tez pamietac, ze
moze to rodzic problemy w lonie p.j.o. ZHP. Problemy ideologiczne, a przez
to klotnie miedzy czlonkami p.j.o.

Uwazam, ze nalezalo by wprowadzic raczej program, ktorego realizacja przez
gromady, druzyny i kregi wyksztalcilaby postawy obywatelskie. Cos w stylu
"Od samorzadnosci do demokracji" ;)

Krotkie spodenki wynikaja raczej ze zwyczaju "glosowania nogami", niz dbania
o niewiazanie organizacji harcerskiej z dana sila polityczna.

Pozdrawiam
Viking - Szczecin
(kandydat na kandydata na Prezydenta) ;)