[Czuwaj] ile harcerstwa w polityce , było: Honorowy protektorat

Przemysław Chabros chaber w uznam.net.pl
Śro, 26 Paź 2005, 22:33:20 CEST

On Śr, Października 26, 2005 14:17, Rafał wrote:

> A co jesli rodzina go przymusza do wypicia tego kieliszka wodki, czy
> szampana? Przecież Sylwester jest tylko raz w roku... Dolicz do tego
> więzi rodzinne... Nie wypicie może zostać potraktowane jak obraza
> gospodrzy domu... Może to być ich super_nalewka_z_mnóstwem_extra_%...

"Człowiek pijący nie może zostać scoutem. Trzeba od razu przestać napoje
alkoholowe i odsunąć je zupełnie, od swoich myśli. Nie należy pić wina,
piwa, wódki, miodu syconego, rumu i t. p. nigdy, a gdy nimi częstuje ktoś
straszy, należy powiedzieć, ze się jest, albo że chce się zostać scoutem i
że scouting zabrania picia.*[...]

*) Jeżeli chłopcy pod tym względem posiadają wątpliwości to patrolowy albo
instruktor powinien sam zapoznać się z przedmiotem, a następnie
przedstawić go na pogadance, zachęcić chłopców do pytań i wyrażania swoich
myśli oraz sprostować błędy, fałsze i przesady.[...]"

Scouting jako system wychowania młodzieży
na podstawie dzieła Gienerała Baden-Powella
przedstawił Andrzej Małkowski
członek grona nauczycielskiego Sokoła-Macierzy.
1911

--
Pozdrawiam i Czuwaj!
pwd. Przemysław "Chaber" Chabros HO